شناسهٔ خبر: 52461229 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زنجیره انحصارشکن تولید تجهیزات نفتی در استان مرکزی

زنجیره انحصارشکن تولید تجهیزات نفتی در استان مرکزی سند افتخار دیگر درکارنامه صنایع مادر استان است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان اراک - کارخانه ماشین سازی اراک ابرصنعت تولید تجهیزات نفت و گاز در کشور است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و تولید انواع تجهیزات سبک و سنگین پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های کشور را در کارنامه افتخارات خود دارد.

بهاری مدیر تولید کارخانه ماشین سازی اراک گفت: این کارخانه در زمره اولین صنایع سنگین کشور است که با تولید بلندترین برج‌های پالایشگاهی و پتروشیمی، مخازن، بویلر‌ها، انواع شیر‌های نفتی و ظروف پالایشگاهی بزرگ و کوچک در صنایع نفتی کشور نقش اساسی دارد.

به گفته بهاری ساخت تجهیزات پالایشگاه کنگان، پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پالایشگاه و پتروشیمی شازند، پالایشگاه سیراف و پالایشگاه ایلام از جمله مهمترین طرح‌های بوده که با توان مهندسین و کارگران ماشین سازی اراک تا کنون صورت پذیرفته است.

کارخانه ماشین سازی اراک توان تولید سالانه ۱۱۰ هزار تن انواع سازه‌های نفتی را دارد؛ اما پیشرفت صنعت نفت ایران و ساخت به روز‌ترین پالایشگاه‌های نفت در خاورمیانه سبب شد تا از دل کارخانه ماشین سازی اراک صنعتی دیگر در دهه ۶۰ با نام آذرآب متولد شود.

آذرآب اراک با تولید انواع سازه‌های بزرگ، بویلر، مخازن، برج‌های تقطیر، ظروف پالایشگاهی بزرگ و کوچک از دیگر صنایع مادر استان مرکزی است که ردپای تولیداتش در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های کشورمان دیده می‌شود.

یار محمدی از مدیران تولید کارخانه آذراب گفت: آذراب با ظرفیت ساخت سالانه ۱۵ هزار تن انواع تجهیزات نفتی و گازی توانمند در تجهیز پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های کشور است.

به گفته یار محمدی تجهیز پالایشگاه‌های اصفهان، کنگان، ستاره خلیج فارس، شازند و ... از جمله مهمترین دستاورد‌های این کارخانه است.

دو مادر صنعت ماشین سازی و آذرآب اراک درسال‌های اخیر توانسته اند با تولید و تعمیر پیچیده‌ترین، عظیم‌ترین و سخت‌ترین قطعات و تجهیزات نفتی گامی بزرگ در خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز کشورمان بردارند.

انتهای پیام / ج

نظر شما