شناسهٔ خبر: 52236102 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از پل ۷ دهانه ساوه تا پایان امسال

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: پل ۷ دهانه رودخانه مزلقانچای ساوه تا انتهای سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

آمره‌ای در جریان بازدید از مراحل نصب سازه پل ۷ دهانه ساوه در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان اراک با بیان اینکه برای احداث این پل، اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال، پیش بینی شده که بخشی از این اعتبار پرداخت شده است نحوه پیشرفت این طرح را به شرح زیر عنوان کرد.

کار نصب پایه و عرشه این پل انجام و بخش جزئی از کار نهایی، باقی مانده که با انجام آسفالت، تا شروع سال جدید به بهره برداری خواهد رسید.

با نصب نهایی این پل، روستا‌های در مسیر رودخانه، علاوه بر تسهیل تردد روستاییان، از خطر سیلاب‌های احتمالی بهاره نیز ایمن خواهند ماند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان مرکزی در پایان گفت: پل ۷ دهانه که بر روی رودخانه مزلقانچای در مسیر سد الغدیر و راه ارتباطی شهرستان ساوه با تفرش و نیز مسیر تردد روستاییان است بر اثر سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های سال ۹۸ تخریب، که کار ساخت آن در سال ۹۹ با طراحی سازه فنی و مهندسی در شرکت ماشین سازی اراک انجام و اینک مراحل پایانی نصب آن در حال اقدام است.

نصب پل ۷ دهانه ساوه تا پایان تیرماه وعده استاندار سابق

سید علی آقازاده استاندار مرکزی سوم تیرماه امسال در سفر به ساوه و سرکشی برخی از پروژ‌های عمرانی در این شهرستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اراک، گفت: کار احداث سازه‌ی پل هفت دهانه‌ی ساوه در شرکت ماشین سازی اراک در حال انجام است و مشکل اعتباری آن نیز رفع شده و این پل تا پایان تیرماه نصب می‌شود.

شهرستان ساوه از جنوب به تفرش ارتباط دارد و پل هفت دهانه معروف به پل سدالغدیر در مسیر ارتباطی ساوه به تفرش بر روی رودخانه مزلقان چای قرار دارد.

یکی از پایه‌های پل هفت دهانه و قدیمی سابق درپی بارش‌های بهاری و طغیان رودخانه مزلقان‌چای در روز دوازدهم فروردین ۹۸، دچار شکستگی شد که این رخداد تخریب بخشی از پل را به دنبال داشت

به دنبال این تخریب راه ارتباطی تعدادی از روستا‌های بخش مرکزی ساوه و روستا‌های شهرستان تفرش و کشاورزان منطقه قطع شد و پس از آن مسیر اضطراری برقرار شد.

انتهای پیام / ج

نظر شما