شناسهٔ خبر: 52479485 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتخاری دیگردرکارنامه صنایع مادر استان مرکزی

ماشین سازی و آذرآب اراک با تولید و تعمیر پیچیده ترین و عظیم ترین قطعات و تجهیزات نفتی گامی بزرگ در خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز کشورمان بردارند .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اراک؛ کارخانه ماشین سازی اراک ابر صنعت تولید تجهیزات نفت و گاز در کشور است که بیش از 50 سال قدمت دارد و تولید انواع تجهیزات سبک و سنگین پالایشگاه ها و پتروشیمی های کشور را در کارنامه افتخارات خود دارد .
مدیر تولید این کارخانه گفت : ماشین سازی اراک در زمره اولین صنایع سنگین کشور است که با تولید بلندترین برج های پالایشگاهی و پتروشیمی ، مخازن ، بویلر ها ، انواع شیرهای نفتی و ظروف پالایشگاهی بزرگ و کوچک در صنایع نفتی کشور نقش اساسی دارد .
بهاری افزود : ساخت تجهیزات پالایشگاه کنگان ، پالایشگاه اصفهان ، پالایشگاه ستاره خلیج فارس ، پالایشگاه و پتروشیمی شازند ، پالایشگاه سیراف و پالایشگاه ایلام از جمله مهمترین طرح های بوده که با توان مهندسین و کارگران ماشین سازی اراک تا کنون صورت پذیرفته است .
کارخانه ماشین سازی اراک توان تولید سالانه 110هزار تن انواع سازه های نفتی را داراست .
اما پیشرفت صنعت نفت ایران و ساخت به روز ترین پالایشگاه های نفت در خاورمیانه سبب شد تا از دل کارخانه ماشین سازی اراک صنعتی دیگر در دهه 60 با نام آذرآب متولد شود .
آذرآب اراک با تولید انواع سازه های بزرگ ، بویلر ، مخازن ، برج های تقطیر ، ظروف پالایشگاهی بزرگ و کوچک از دیگر صنایع مادر استان مرکزی است که ردپای تولیداتش در پالایشگاه ها و پتروشیمی های کشورمان دیده می شود .
یکی از مدیران تولید این کارخانه گفت : آذراب با ظرفیت ساخت سالانه 15 هزار تن انواع تجهیزات نفتی و گازی توانمند در تجهیز پالایشگاه ها و پتروشیمی های کشور است .
یار محمدی افزود : تجهیز پالایشگاه های اصفهان ، کنگان ، ستاره خلیج فارس ، شازند و ... از جمله مهمترین دستاوردهای این کارخانه است .
دو مادر صنعت ماشین سازی و آذرآب اراک درسالهای اخیر توانسته اند با تولید و تعمیر پیچیده ترین ، عظیم ترین و سخت ترین قطعات و تجهیزات نفتی گامی بزرگ در خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز کشورمان بردارند .
<div id="video-display-embed-code_7616014"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3357433/7616014?width=400&height=300"></script></div>
 
 

نظر شما