شناسهٔ خبر: 52321993 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسهیل در سنددار شدن اراضی کشاورزی کردستان

با توجه به قوانین موجود در زمینه ثبت اسناد مرتبط با زمین‌های کشاورزی و تسهیل در این روند، کشاورزان کردستانی برای سنددار شدن اراضی خود اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ضمن اشاره به وجود قوانین و مقررات مرتبط با تثبیت مالکیت متقابل دولت و بهره‌برداران اراضی، افزود: تعامل و همکاری مناسبی میان سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک شکل گرفته است و تلاش ما در جهت رفع موانع برای صدور اسناد کشاورزی است.

محمد فرید سپری گفت: همه بهره برداران اراضی کشاورزی که اراضی آن‌ها فاقد اسناد رسمی ثبتی است، می‌توانند با مراجعه به مدیریت‌های جهاد کشاورزی و یا ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان ها، درخواست و مدارک خود را جهت صدور اسناد کاداستر تک برگ ارائه نمایند.

سپری ضمن تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی در راستای صدور اسناد کشاورزی اظهار داشت: با سنددار شدن اراضی کشاورزی، الگوی کشت، معنی پیدا می‌کند و تجمیع اراضی نیز امکان‌پذیر خواهد شد.

اولین جلسه قرارگاه صدور اسناد کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان با هدف بررسی اقدامات انجام شده در راستای صدور اسناد اراضی کشاورزی با حضور رییس سازمان، رئیس سازمان نظام مهندسی، نماینده کارشناسان اداره کل ثبت اسناد و املاک، مدیر امور اراضی، شرکت مهندسین مشاور طرف قرارداد و جمعی از کارشناسان امور اراضی تشکیل شد.                        

نظر شما