شناسهٔ خبر: 51979327 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نصب بیش از ۹ هزار کنتور هوشمند برای مشترکین کردستان

تاکنون ۹ هزار و ۷۰۰ کنتور هوشمند برای مشترکین کردستانی نصب‌شده است و این امر شفافیت و نظارت بیشتر بر مصرف برق استان را در پی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه تاکنون ۹ هزار و ۷۰۰ کنتور هوشمند برای مشترکین کردستانی نصب‌شده است، گفت: تا پایان سال، ۳ هزار کنتور هوشمند دیگر برای مشترکین پرمصرف بخش‌های مختلف در استان نصب می‌شود.

هیوا خرم افزود: امسال طرح ملی فرا سامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی که به‌اختصار طرح فهام نامیده می‌شود در دستور کار شرکت‌های توزیع برق قرار قرار دارد.

خرم با تأکید بر اینکه در این طرح با هوشمند سازی کنتور‌های برق، بار به‌صورت نقطه‌ای کنترل می‌شود افزود: کنتور‌های هوشمند قابلیت دریافت اطلاعات و دستورات از راه دور را نیز دارند.

وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح در استان تاکنون ۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه کنتور هوشمند باهدف مدیریت مصرف و قرائت از راه دور برای مشترکین بخش‌های مختلف نصب‌شده است که بیشترین آن با نزدیک به ۶ هزار دستگاه مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان افزود: سهمیه تعیین‌شده از سوی توانیر برای استان کردستان ۸۵  هزار کنتور هوشمند است.

خرم با اشاره به اینکه تنها ۲ درصد کل مشترکین کردستانی بیش از ۲ برابر الگوی مصرف، انرژی برق مصرف می‌کنند، گفت: مدیریت الگوی مصرف برق توسط مشترکین موجب خدمت رسانی بهتر به شهروندان در همه نقاط استان می‌شود.

نظر شما