شناسهٔ خبر: 52106273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صدرالحسینی: نهادهای بین‌المللی به سکوت خود در مقابل جنایات ائتلاف در یمن خاتمه دهند

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به جنایات اخیر ائتلاف سعودی در یمن گفت: نهادهای بین‌المللی که در طول هفت سال گذشته سکوت مرگباری را داشته‌اند باید سکوت خود را بشکنند و به این جنایات واکنش نشان داده و حمایت خودشان را از مردم مظلوم یمن اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رسانه‌های یمنی، صبح امروز (جمعه)، خبر دادند که جنگنده‌های سعودی یک زندان موقت را در استان صعده (شمال غرب) هدف حمله قرار داده که بر اثر آن دست کم ۱۴۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند. علاوه بر این، جنگنده‌های ائتلاف سعودی و اماراتی بامداد پنجشنبه چند بار به مناطقی در پایتخت یمن و بندر الحدیده حمله کردند.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس‌ هیأت مذاکره‌کننده صنعاء، امروز (جمعه) به حملات ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان یمنی واکنش نشان داد و در توئیتر تأکید کرد: «کشتار زندانیان زندان صعده، غیرنظامیان در الحدیده و صنعاء و حمله به تأسیسات غیرنظامی توسط متجاوزان، نه مردم [یمن] را به زانو در می‌آورد و نه اراده آن‌ها را در هم می‌شکند. بلکه این جنایت‌ها باعث خواهد شد ملت ما به هر شکل ممکن و با تمام قدرت و حقی که دارند، پاسخ دهند».

در همین خصوص «سید رضا صدرالحسینی» تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با توجه به گوشمالی که اخیرا دولت نجات ملی به نمایندگی از ملت یمن بر علیه مداخلات ارضی و نظامی امارات در ابوظبی و در بخش صنعتی امارات عربی متحده وارد کرد، متاسفانه متقابلا امارات عربی متحده با هواپیماهای متجاوز خود که بنا به اطلاع بعضی از افراد آگاه با خلبانان آمریکایی نیز به پرواز درآورده، انتقام خودش را از مردم بیگناه و مراکز جمعیتی یمن گرفته و در حال گرفتن است.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا افزود: یکی از نمونه‌های آن حمله به زندانی در صنعاء بود که هیچ یک از زندانیان در ارتباط با مقابله به مثل مردم یمن نسبت به امارات نقشی نداشتند که در این ارتباط حداقل تاکنون نزدیک به ۷۰ نفر کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند و علاوه بر این حمله‌ کور و ناجوانمردانه‌ای نیز به مناطق مسکونی در بندر الحدیده صورت گرفت که باعث شهادت قریب به ۲۰ نفر و مجروحیت بیش از ۵۰ نفر از مردم بیگناه این منطقه شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این اقدام اولا دست انتقام مردم یمن برای اقدامات بعدی باز می‌شود و دوم این‌که انتخاب آنها در مراکز صنعتی ابوظبی بسیار دقیق و صحیح بوده و سوم این‌که نشان می‌دهد امارات علیرغم آنچه در رسانه‌ها تلاش می‌کرد خود را جدا از ائتلاف ضد یمن بداند، نقش آفرینی بسیار زیادی را در کشتار مردم یمن و نسل کشی مردم یمن و همچنین تعرض به اراضی متعلق به مردم یمن در جزیره سقطرا داشته است.

صدرالحسینی بیان کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر نهادهای بین‌المللی که در طول هفت سال گذشته سکوت مرگباری را داشته‌اند باید سکوت خود را بشکنند و در مقابل این جنایاتی که در یمن توسط جنگنده‌های آمریکایی که در اختیار امارات و عربستان سعودی قرار گرفته، اظهارنظری کرده و حمایت خودشان را از مردم مظلوم یمن اعلام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما