شناسهٔ خبر: 52105591 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

الحوثی: بمباران الحدیده و استان‌های یمن جنایت جنگی است

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بمباران شدید چند روز اخیر استان‌های مختلف این کشور را جنایت جنگی خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» عضو عالی شورای سیاسی یمن و رئیس کمیته عالی انقلاب این کشور در صفحه توئیتر خود، بمباران شدید این روزهای استان‌های مختلف یمن را جنایت جنگی توصیف کرد.

او نوشت: «حمله به غیرنظامیان در استان الحدیده همچون صنعاء و دیگر استان‌ها، جنایت جنگی است. به کشورهای متجاوز می‌گوییم که اگر بمباران راه‌حل بود، شما این چنین وحشیانه تا بدین روز به تجاوزتان ادامه نمی‌دادید.»

الحوثی با اشاره به شکست آمریکا در افغانستان و خروجش از این کشور، افزود: «اگر آمریکا که به شما سلاح داده و شریک شماست، در افغانستان شکست خورد و جنایاتش موجب پیروزی‌اش نشد، پس شما نیز به اذن خداوند شکست بدتری خواهید خورد.»

جنگنده‌های ائتلاف سعودی شامگاه دیروز و بامداد امروز چهار مرتبه شهر بندری الحدیده را بمباران کردند که دهها کشته و زخمی از غیرنظامیان در پی داشته و هنوز آمار نهایی تلفات انسانی گزارش نشده است.

در یکی از این حملات ساختمان مخابرات الحدیده هدف قرار گرفت و سه کشته و ۱۷ زخمی در پی داشت که بیشتر آن‌ها از کودکان بودند.

بمباران بی وقفه صنعاء الحدیده و صعده از روز سه شنبه و پس از حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی آغاز شده و جنگنده‌های سعودی به طور روزانه پایتخت یمن و دیگر مناطق این کشور را بمباران می‌کنند.

حملات هوایی به شهر الحدیده در حالی است که دولت صنعاء و دولت منصور هادی در اکتبر ۲۰۱۸ طی توافق استکهلم سوئد با آتش‌بس در این استان و حضور کارشناسان سازمان ملل در آن‌جا موافقت کردند. ائتلاف سعودی مدعی است که الحدیده به دروازه‌ای برای ورود سلاح به یمن تبدیل شده است، این ادعا در حالی است که تمامی کشتی‌هایی که در این بندر پهلو می‌گیرند، از سوی کارشناسان سازمان ملل بازرسی می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما