شناسهٔ خبر: 52104082 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قطع کامل اینترنت در پی حمله هوایی به ساختمان ارتباطات الحدیده/ ده‌ها شهید و زخمی در حملات به الحدیده و صعده

منابع خبری از قطع کامل اینترنت در یمن پس از حمله هوایی به ساختمان ارتباطات در الحدیده و شهید و زخمی شدن شمار زیادی در الحدیده و صعده خبر دادند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان- سازمان «نت بلاکس» که محدودیت‌های اینترنتی در جهان را رصد می‌کند از قطع کامل اینترنت در یمن پس از حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به ساختمان ارتباطات در الحدیده خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، نت بلاکس اعلام کرد، داده‌های شبکه در حال حاضر از بین رفتن ارتباط در بخش اصلی اینترنت در یمن و قطع کامل آن را نشان می‌دهد.

پیش از این یک منبع در اداره کل ارتباطات یمن از توقف خدمات اینترنت در یمن به علت حمله هوایی ائتلاف سعودی به تجهیزات بین المللی اینترنت در ساختمان ارتباطات در الحدیده که تنها منبع تغذیه اینترنت در استان‌های شمالی و جنوبی یمن و ارتباطات بین المللی در این استان‌هاست خبر داده بود.

۱۸۰ کشته و زخمی در حملات به صعده

در همین حال این شبکه اعلام کرد در پی حملات متجاوزان سعودی-اماراتی- آمریکایی به زندانی موقت در استان صعده ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. جستجو برای یافتن قربانیان این حملات وحشیانه همچنان ادامه دارد.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که در حملات ائتلاف متجاوز سعودی به صعده در شمال یمن، بیش از ۳۰ نفر کشته و بیش از ۱۲۰ نفر مجروح شدند. 

خبرنگار المیادین اعلام کرد تعداد کشته شدگان زندان مرکزی صعده به بیش از ۶۰ نفر رسیده است. تعداد زیادی از زندانیان همچنان زیر آوار زندان مرکزی در صعده هستند.

شهادت کودکان در حمله به الحدیده/ ۲۰ شهید و زخمی

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، در حملات هوایی جنگنده‌های متجاوزان سعودی به ساختمان مخابرات استان الحدیده در غرب یمن، ۴ نفر از جمله ۳ کودک شهید و ۱۷ نفر دیگر زخمی شدند.

امدادرسانان به تلاش برای بیرون آوردن قربانیان از زیر آوار این ساختمان تلاش می‌کنند. پرواز مستمر جنگنده‌های متجاوز سعودی، امدادرسانی به قربانیان این حمله هوایی را به تاخیر انداخته است.

شهروندان یمنی تاکید کردند در حمله به ساختمان مخابرات در الحدیده کودکانی که در مجاورت ساختمان مشغول بازی و ورزش بودند هدف قرار گرفته شدند.

منابع بیمارستانی اعلام کردند در این حملات سه نفر شهید و بیش از ۱۷ نفر زخمی شدند که بیشتر آن‌ها کودک بودند که نزدیک ساختمان مخابرات بازی می‌کردند.

یکی از شهروندان یمنی گفت: جنگنده‌های متجاوز اماراتی - اسرائیلی ورزشگاه‌ها و زمین‌های بازی را در الحدیده هدف قرار دادند. ورزشگاه اداره مخابرات الحدیده هدف قرار گرفت و ورزشکارانی که مشغول ورزش بودند هدف قرار گرفتند.

دیگر شهروند یمنی گفت: جنگنده‌های متجاوز اماراتی کودکان را در مجاورت ساختمان مخابرات هدف قرار دادند. این کودکان در خیابان بودند و در برابر این حملات هیچ کاری از دست آن‌ها بر نمی‌آمد. هر روز اوضاع همین‌گونه است. همه قربانیان کودک هستند.

ائتلاف سعودی و مزدوران اماراتی که در حال شکست در مقابل پیشروی‌های میدانی ارتش و نیرو‌های مسلح یمن در استان‌های این کشور هستند، حملات خود به پایتخت یمن و سایر شهر‌ها را افزایش داده‌اند.

امارات و عربستان به همراه یک ائتلاف عربی و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از ۷ سال پیش تاکنون به یمن حمله کرده و بسیاری از منابع بکر این کشور را به غارت بردند. همچنین طی حدود ۷ سال جنگ در یمن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته و ۲۶ هزار نفر از نظامیان و غیرنظامیان زخمی شده‌اند که از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما