شناسهٔ خبر: 51934565 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

هشدار پلیس فتا:

مراقب کلاهبردارها باشید

معاون اجتماعی پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از هموطنان از طریق درگاه های جعلی هشدار داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

رامین پاشایی در ارتباط با برنامه روی خط خبر شبکه خبر افزود: مجرمان سایبری هرزمان که قرار است طرح یا خدمتی اطلاع رسانی شود با مونیتورینگ فضای رسانه ای کشور، بر اساس طرح ارائه شده پلتفرم مجرمانه طراحی و از مخاطبان کلاهبرداری می کنند.

او با اشاره به اطلاع رسانی عمومی سامانه املاک طی دو سه روز گذشته برای تعیین وضعیت مالیاتی افراد، گفت: اکثر ارگان ها و نهادهای دولتی بای اطلاع رسانی از شماره تلفن های پوششی یا مورد اعتماد که امکان جعل آن وجود ندارد، استفاده می کنند.

وی گفت: افراد مجرم با سوء استفاده از فرصت پیش آمده و با شماره های شخصی، پیامک های مشابه برای مخاطبان ارسال کرده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه خوشبختانه مجرمان امکان دسترسی به پنل های پیامکی مربوط به نهادها یا سازمانها را ندارند، افزود: هیچ نهاد یا دستگاه اجرایی از طریق شماره تلفن های آشکار مانند 0912 یا 0935 و ... به هموطنان اطلاع رسانی نمی کند و تنهابا شماره های پوششی اینکار را انجام می دهد.

 معاون اجتماعی پلیس فتا از مردم خواست در صورت مشاهده اینگونه پیامک ها مراتب را به سامانه cyberpolice.ir (مرکز امداد فوریت های سایبری پلیس فتا) و یا شماره تماس 096380 اطلاع دهند.

<div id="video-display-embed-code_458586" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/834226/458586?width=400&height=300"></script></div>

 

 

 

نظر شما