شناسهٔ خبر: 66340709 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آغاز طرح حمایت از ۲ هزار مدرسه مناطق محروم از مهر ماه

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: طرحی با همکاری مجموعه راهیان کوثر دنبال می شود که از 2 هزار مدرسه در مناطق کمتر توسعه یافته حمایت می کنیم، این طرح از مهردر راستای  عدالت تربیتی و تقویت مدارس دولتی آغاز می شود. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: طرحی با همکاری مجموعه راهیان کوثر دنبال می شود که از 2 هزار مدرسه در مناطق کمتر توسعه یافته حمایت می کنیم، این طرح از مهردر راستای  عدالت تربیتی و تقویت مدارس دولتی آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره عدالت آموزشی در مدارس غیردولتی اظهار کرد:عدالت آموزشی و تربیتی به این معنا است که وزارت آموزش و پرورش در کشور فضایی را آماده کند که هیچ دانش آموزی به لحاظ کمی و کیفی از تحصیل جا نماند.

وی ادامه داد: خوشبختانه به برکت جمهوری اسلامی بعد از ۴۵ سال این توفیق در این نظام وجود دارد که اگر امروز دانش آموزی خارج از مدرسه باشد، به خاطر مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری آموزش و پرورش نیست یعنی ما مدرسه، تجهیزات و معلم در مدارس دولتی و غیردولتی داریم. در حال حاضر در حوزه‌های تخصصی آموزش وپرورش به دنبال یک و یک دانش آموزان بازمانده از تحصیل رفته اند، همچنین این برنامه در معاونت ابتدایی و سازمان مدارس غیر دولتی درحال انجام است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بیان کرد: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اقداماتی در راستای  کمک به عدالت آموزشی از لحاظ کیفیتی انجام می‌دهد به عنوان مثال نیمی از دانش آموزان مدرسه‌ای غیر دولتی در استان چابهار بدون شهریه تحصیل می‌کنند، ما دانش آموزانی در آن منطقه که به مدرسه علاقه داشتند، به مدارس غیر دولتی آوردیم و به صورت شبانه روزی و رایگان تحصیل می‌کنند.

محمودزاده عنوان کرد:موسسه راه ایمان، مدارس غیردولتی تهران، مناطق محروم سیستان وبلوچستان و کرمان اقداماتی در راستای عدالت آموزشی وشناسایی دانش آموزان مستعد در مناطق محروم انجام می‌دهند، طرحی با همکاری مجموعه راهیان کوثر دنبال می‌شود که از ۲ هزار مدرسه در مناطق کمتر توسعه یافته حمایت می‌کنیم؛ این طرح از مهرماه در راستای عدالت تربیتی و تقویت مدارس دولتی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما