شناسهٔ خبر: 50703149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نقشه برداری هوایی از ۳۴ روستای زیر ۲۰ خانوار در داراب

مدیر بنیاد مسکن داراب از اجرای طرح نقشه برداری هوایی از ۳۴ روستای زیر ۲۰ خانوار جمعیت دراین شهرستان برای تعیین محدوده طرح هادی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رضا حسن زاده مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب از اجرای طرح نفقشه برداری هوایی از ۳۴ روستای زیر ۲۰ خانوار جمعیت در این شهرستان برای تعیین محدوده طرح هادی خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های هادی زمینه ساز محرومیت زدایی و توسعه دوچندان این روستا‌ها خواهد بود.

او در حاشیه اجرای این طرح یاد آور شد: بنیاد مسکن از همه ظرفیت‌های پیش رو برای اجرای طرح‌های هادی و بازنگری در این طرح‌ها استفاده خواهد کرد.

حسن زاده با بیان اینکه اجرای طرح هادی به عنوان سند ۱۰ ساله توسعه روستایی در واقع ساماندهی کالدی روستا است، افزود: ساماندهی کالبدی سکونتگاه‌های روستایی طرحی است که به منظور توسعه هماهنگ و موزون فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی و خدماتی از طریق توزیع مناسب جمعیت و فعالیت و استقرار بهینه خدمات در محیط‌های روستایی، هماهنگ با نظام شبکه شهری تهیه می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب با برشمردن قابلیت‌های طرح‌های هادی، افزود: طرح‌هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی‌روستایی را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی و طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

حسن زاده به برخی از اهداف مورد نظر از تهیه و اجرای طرح‌های مذکور اشاره کرد و گفت: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی از جمله این اهداف است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب در ادامه با ارائه گزارشی از اجرای طرح‌های توسعه دراین شهرستان از صدور بیمه نامه جهت منازل روستایی به تعداد ۳۹۰ فقره خبر داد و افزود: در سالی که گذشت ۴۵۹ قطعه زمین به جوانان فاقد مسکن و واجد شرایط در روستا‌ها به مساحت ۱۶ هزار و ۶۵۰ متر مربع واگذار شده است.

او همچنین از تملک اراضی ملی در روستا‌ها با همکاری اداره منابع طبیعی در راستای توسعه مسکونی روستایی به میزان ۴۰ هکتار خبر داد و گفت: جابجایی روستای کوه سفید بخاطر فرونشست زمین و ایجاد شهرک جدید در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار از دیگر اقدامات بنیاد در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما