شناسهٔ خبر: 66447277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه در مراسم روز معلم مطرح کرد؛

بودجه ۴۶٠ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌های دانشگاه شیراز

میثم محجوبی

رئیس دانشگاه شیراز از راه‌اندازی پردیس فناوری کشاورزی و بودجه ۴۶٠ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌های مختلف این دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد موذنی امروز، ۱۲ اردیبهشت در مراسم گرامیداشت روز معلم که در سالن شهید آیت‌الله دستغیب مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد، با بیان اینکه نامگذاری روزها معمولا بر اساس تاریخ تولد بزرگان انجام می‌شود ولی در مورد روز معلم، استثنائا روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری انتخاب شده است، گفت: فکر می‌کنم در این خصوص سلیقه به خرج داده شده است، چون کار معلم ایثارگری و گذشت در راه تربیت دانش آموزان است. کاری که شهید مطهری سال‌ها به آن پرداخت. 

وی در ادامه ضمن یادی از ۵ نفر از اساتید درگذشته در یکسال اخیر، پیروزی بزرگ عملیات وعده صادق را تبریک گفت و افزود: این بروز علنی خشم مسلمانان دنیا که محقق شد و شاهد هستیم یک روز مساله فلسطین به گفته مقام معظم رهبری مساله اول جهان اسلام بود،  حالا به مساله اول کل جهان تبدیل شده است. 

رئیس دانشگاه شیراز سپس به بیان اتفاقات خوب سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه معاونت آموزشی امسال ۸٠ نفر سهمیه جذب اساتید برای دانشگاه شیراز اضافه شده است و با توجه به اینکه تعدادی از همکاران بازنشسته شدند، بعضی‌ها به مرخصی رفتند و برنگشتند، جذب اساتید در دانشگاه شیراز جزو اولویت‌های ماست. 

موذنی با بیان اینکه معاونت آموزشی دانشگاه شیراز در سطح وزارت علوم حضور پررنگی دارد، از فعال شدن مرکز تعالی تدریس در دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: در این مرکز، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف کشور آموزش خواهند دید. ضمن اینکه دوره‌ای هم برای توانمندسازی مدیران دانشگاهی طراحی شده است. 

وی افزود: طبق رصدی که از دانش.آموختگان دانشگاه شیراز انجام شده است، خوشبختانه ۸۱ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شیراز هم اکنون شاغل هستند و ۷۳ درصد از آن‌ها کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود انجام می‌دهند. 

موذنی همچنین گفت: برای تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌های مختلف برنامه منسجمی طراحی شده است، نیازها احصا شده و تا پایان سال جاری ۱٠٠ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات دریافت می‌کنیم  که ۶٠ میلیارد توسط وزارت علوم تامین می‌شود و ۴٠ ملیارد جزو مصوبات سفر دوم هیئت دولت به استان فارس است. 

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه در رتبه‌بندی‌ها وضعیت این دانشگاه قابل قبول است، گفت: ما در بخش پایداری رتبه‌بندی، رتبه اول کشور را به‌دست آوردیم و در رتبه‌بندی نیچر ایندکس نیز رتبه اول دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده‌ایم. 

وی افزود: در حوزه علوم انسانی، محصولات تجاری توسط گروه‌های فعال تهیه شده است و در دو هفته آینده از این محصولات رونمایی خواهد شد. 

موذنی همچنین از راه‌اندازی پردیس فناوری کشاورزی در دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: این پردیس در حال تکامل است و امیدواریم در بخش‌های دیگر دانشگاه هم راه‌اندازی شودـ

وی با بیان اینکه در سفر دوم دولت ۴۶٠ میلیارد تومان برای پروژه‌های دانشگاه شیراز مصوب شده است، گفت: امیدواریم با تحقق این بودجه‌ها بتوانیم پروژه‌های ناقص دانشگاه را تکمیل کنیم و همچنین با افزایش درآمد اختصاصی دانشگاه، خدمات رفاهی بیشتری را در آینده به دانشگاهیان ارائه دهیم. 

وی همچنین از احداث یک پروژه مجموعه ورزشی خبر داد و گفت: احداث این مجموعه با کیفیت در متراژ ۴ هزار متر مربع در اسرع وقت شروع خواهد شد. 

راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی و سایت جدید دانشگاه تا ۲٠ روز آینده، دیگر خبری بود که رئیس دانشگاه شیراز آن را اطلاع‌رسانی کرد و گفت: همچنین قرار است عرضه تولیدات دانشجویی توسط دانشجویان در یک فضای مناسب در خیابان ارم انجام شود. 

موذنی در پایان از راه‌اندازی یک زیست بوم کسب و کار دانشجویی نیز خبر داد و گفت: بنا داریم که هر دانشجو بتواند حداقل در یک مهارت تخصص داشته باشد و در آینده در کنار تحصیل اصلی خود، از آن استفاده کند.

انتهای پیام

نظر شما