شناسهٔ خبر: 66691466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشاور گردشگری میراث فرهنگی استان کرمان:

همه ظرفیت پروازهای استان کرمان توسط معادن و شرکت‌های زیرمجموعه پُر می‌شود

سارا سلطانی

مشاور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: گردشگر خارجی به شش ماه زمان برای گرفتن هتل و بلیت نیاز دارد و متاسفانه در استان کرمان همه ظرفیت‌های پروازها را معادن و شرکت‌های زیرمجموعه آنها می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

معین افضلی امروز ۲۷ اردیبهشت ماه در پنل تخصصی توسعه صنعت گردشگری در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان «کرمان آیدکس ۲۰۲۴» به تبیین تاثیر سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در حوزه گردشگری استان کرمان پرداخت و افزود: کرمان سرزمین شگفتی‌های پنهان است.

وی با طرح این سوال که آیا هواپیمایی ماهان به عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی توانسته شهداد و روستاهای اطراف آن را متحول کند؟ گفت: آیا همدلی بین برندهای مختلف ایجاد کرده‌ایم که جاذبه‌های گردشگری را در نمایشگاه‌ها و رویدادها معرفی کنند؟

افضلی با اشاره به وجود ۴۰ منطقه گردشگری نمونه در کرمان ادامه داد: در بحث تبلیغات برای معرفی استان باید بیشتر کار کنیم و واقعیت‌های گردشگری کرمان را احساس کنیم.

مشاور گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان بر لزوم کمک به توسعه پایدار گردشگری تاکید کرد و افزود: استان کرمان در برنامه تورها نیست.

وی کمک به توسعه متوازن جامعه محلی، حضور مدیران گردشگری بنگاه‌های اقتصادی در شورای توسعه گردشگری استان، کمک به معرفی پتانسیل‌های گردشگری کرمان در داخل و خارج از کشور و سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شهر کرمان و ساماندهی بازار قلعه محمود با همکاری صاروج پارس را نیز مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا، امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: مرقد حاج قاسم سلیمانی بهانه‌ای برای گردشگری استان کرمان شده است.

وی با اشاره به درخواست بخش‌های مختلف برای برگزاری رویدادها و همایش‌های ملی در استان، گفت: استان کرمان شناسایی نشده است.

انتهای پیام

نظر شما