شناسهٔ خبر: 66691417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

طرح ملی حفظ قرآن کریم ویژه دختران در اردبیل آغاز شد

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم از آغاز ثبت‌نام علاقه‌مندان برای شرکت در طرح ملی حفظ قرآن کریم ویژه دختران در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

طرح ملی حفظ قرآن کریم ویژه دختران در اردبیل آغاز شد

اعظم‌السادات برغمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: اردبیل به عنوان بیستمین استان به چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور پیوسته است و در این راستا دختران ۱۴ تا ۲۴ سال متولد این استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در طرح ملی حفظ قرآن کریم می‌توانند از آموزش‌های ویژه‌ای بهره‌مند شوند، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور به آدرس بیت نرجس مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم، تربیت نوجوانان و جوانان، هدایت و تربیت حافظان قرآن و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده‌ها را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: این طرح فرصت بی‌نظیری برای آشنایی با فرهنگ و مفاهیم قرآنی پیش‌روی دختران علاقه‌مند به‌ویژه در شهرستان‌های این استان فراهم می‌کند.

برغمدی با اشاره به اینکه تعدادی از دختران جوان در استان‌های کشور از دوره‌های قبل به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند، اضافه کرد: طرح ملی حفظ قرآن کریم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی کشور در استان‌ها به اجرا درمی‌آید.

بیش از ۴۰۰ خانه قرآن، موسسه و تشکل مردم نهاد از جمله ۸۹ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد استان اردبیل در راستای ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما