شناسهٔ خبر: 66447307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار اصفهان: میز خدمت مسوولان شهرستان به دل محلات مناطق شهری می‌رود

اصفهان - ایرنا - فرماندار اصفهان گفت:به منظور پیگیری مسائل و مشکلات شهری میز خدمت مسئولان شهرستان از این پس به دل محلات مناطق شهری می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدعلی احمدی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی با معتمدان محله‌های ۱۰ ،۷ و ۱۴ شهرداری اصفهان افزود: فلسفه برگزاری چنین جلساتی ارتباط مستقیم با مردم و طرح مسائل و مشکلات بی واسطه است، بر همین اساس هفته آینده میز خدمت در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان به عنوان نخستین منطقه، مستقر و به صورت رو در رو به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی می‌شود.

وی افزود: این روال در تمامی مناطق شهری اجرا و سپس در مناطق روستایی برپا می‌شود.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: طرح موضوع با معتمدان محل سرفصل جلسات رسیدگی به مشکلات شهری با مسوولان دستگاه‌های اجرایی است و این جلسات پیرو رویکرد دولت در ارتباط مستمر با مردم است.

وی با اشاره به اینکه جلوه همدلی بین مسوولان نمایان است، بیان کرد: بسیاری از مشکلات مردم با اراده دولت قابل حل است و در این راستا تاکنون بازدیدهای مختلفی از برخی مناطق حاشیه‌ای و شهرک‌های اصفهان انجام شده است.

احمدی تاکید کرد: با اراده خادمان شهری بسیاری از مسائل و مشکلات محلات ریشه‌ای و اساسی حل می‌شود، چنانکه در همین دوره مشکلات حل نشده ۲۰ ساله چندین هزار نفر ساکن محلات به سرانجام رسیده است.

احمدی گفت: در حال حاضر بزرگترین مساله اصفهان مشکل آب و خط انتقال آب از جنوب کشور است، پروژه‌ای که به گفته کارشناسان ۱۱ سال زمان اجرا نیاز داشت اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته و به زودی به اصفهان متصل می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر چندین هزار نفر در پروژه انتقال آب از خلیج‌فارس به اصفهان شبانه‌روزی و در چندین جبهه در حال فعالیت هستند.

احمدی افزود: ساخت مسکن در اصفهان متوقف نشده است و ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار دولت قرار دارد.

فرماندار اصفهان پذیریش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم، اتفاقات بزرگ در حوزه تولید، بخصوص خرید گندم به قیمت ۲ برابر توسط دولت و خودکفایی در نان مصرفی را از دیگر اقدامات صورت گرفته دولت برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: معضل معتادان متجاهر بخصوص متجاهر زن در سطح شهر کاهش یافته و بسیاری از معتادان متجاهر مرد نیز جمع‌آوری و به کمپ فدک منتقل شده‌اند.

فرماندار اصفهان درباره اتباع بیگانه در اصفهان گفت: طی پنج ماه گذشته هم‌راستا با سیاست دولت در گام نخست با اتباع غیر مجاز برخورد و بسیاری از استان طرد شدند.

وی تصریح کرد: در گام‌های بعدی انشعابات مالکینی که منازل خود را در اختیار اتباع غیر مجاز قرار دهند، قطع و با کارخانه‌جات و مراکز تولیدی که مبادرت به پذیریش اتباع غیرمجاز کنند، برخورد می‌شود.

وی بیان داشت: در نشست‌های منطقه‌ای استاندار اصفهان نیز حضور خواهد داشت و بخشی از معضلات و مشکلات شهری که به آموزش و پرورش، بهداشت درمان، ورزش، امنیت، اتباع، مسائل فرهنگی، مواد مخدر و زیرساخت‌ها مرتبط باشد، پیگیری می‌شود.

محمدرضا فلاح عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست گفت: مشکلات شهر و مناطق شهری باید بین دستگاهی و با وحدت و به صورت مدیریت یکپارچه و هماهنگ حل شود.

وی افزود: این هم‌افزایی موجب می‌شود بسیاری از سنگ‌اندازی‌ها برطرف و خدمات با سرعت بیشتری انجام شود.

در این نشست که با حضور معتمدان و فعالان فرهنگی، فرماندهان پایگاه‌های بسیج برگزار شد، احداث زیر گذر در چهار راه عسگریه واقع در منطقه ۱۰، رفع ترافیک ورودی خیابان مدرس در منطقه هفت، جمع‌آوری مراکز ضایعات و رسیدگی به معتادان و کارتن‌خواب‌ها در محلات ۲۴ متری و حصه در منطقه ۱۴ مطرح شد.

همچنین تعیین تکلیف زمین‌های موقوفی ۴۵ ساله در محله حصه به مساحت یک میلیون و ۴۵۰ هزار متر مربع و پاس‌کاری بین شهرداری و اداره اوقاف برای تعیین تکلیف مالکیت و مطالبه هزینه از مردم در محلات محروم منطقه ۱۴ بخشی دیگر از خواسته معتمدان محلی بود.

توجه به مساجد به عنوان پیشران اقدامات فرهنگی، تامین اعتبار مراکز فرهنگی و بسیج، کمک به مدارس و تامین اتوبوس در شهرک ولیعصر(عج)، مقابله با کارتن خوابی بلوار میانی خیابان کاوه، برخورد با اتوبوس‌های باربری و رفع ترافیک خیابان کاوه واقع در منطقه هفت بخشی دیگر از مطالبات مردم بود.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۰ شهری اصفهان با مساحت حدود ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار، از شمال به میدان لاله در امتداد اتوبان چمران تا حصه، از جنوب به محله بوزان درامتداد خیابان جی تا میدان احمد آباد، از شرق به حصه – جوهران – بوزان تا خیابان جی و از غرب به میدان احمد آباد در امتداد خیابان سروش تا میدان قدس در امتداد خیابان لاله تا میدان لاله محدود می شود. منطقه ۱۴ شهری اصفهان یک هزار و ۹۰۰ هکتار وسعت دارد و محدوده قانونی آن ۹۴۰ هکتار است.

نظر شما