شناسهٔ خبر: 50301326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سیستان و بلوچستان مظهر وحدت ملی

خبرگزاری صداوسیما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام در سفر به زاهدان، سیستان و بلوچستان را مظهر وحدت ملی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، محمدمهدی اسماعیلی در همایش منادیان وحدت که در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد ، با تبریک هفته وحدت، به پیشینه تاریخی وفرهنگی سیستان وبلوچستان اشاره کرد و گفت: سیستان وبلوچستان با داشتن فرهنگ غنی و تاریخ تمدنی بزرگ، بر تاج فرهنگی ایران اسلامی قرار دارد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: در سیستان و بلوچستان با مردان، زنان و دلاورمردان روبرو هستیم که با قدرت، ایمان، عشق به ایران عزیز و اسلام با تقرب به آموزه‌های الهی مظهر وحدت ملی را به نمایش گذاشتند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در این دولت تمرکز بر توسعه منابع انسانی است، در واقع ما در سیستان و بلوچستان باید برای چهار سال آینده برنامه و اقدام داشته و مشخص کنیم به کجا باید برویم و چه فعالیت های فرهنگی و هنری در این استان اجرا کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ وهنر توجه به بسترها وظرفیتهای استان هاست، افزود: استان سیستان وبلوچستان مملو از استعدادهای فرهنگی وهنری است که باید در مدت 4 سال فعالیت این دولت نسبت به آن اهتمام ویژه ای شود.

همچنین در این همایش حجت الاسلام والمسلمین محامی نماینده ولی فقیه در استان گفت: امیدواریم توجه دولتمردان به سیستان وبلوچستان در حوزه فرهنگ وهنر سبب معرفی هرچه بیشتر این استان به علاقمندان فرهنگ غنی اسلامی وایرانی باشد.

در این همایش حجت الاسلام ارزانی رئیس ستاد کانونهای فرهنگی وهنری مساجد کشورهم به فعالیت کانونهای فرهنگی وهنری مساجد در تحقق اهداف وآرمانهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از فعالیت های اعضای کانون ها بصورت خودجوش و داوطلبانه انجام می شود.

مدرس خیابانی استاندار سیستان وبلوچستان هم با تبریک هفته وحدت گفت:همدلی و وحدت کم نظیر مردم منجر به امنیت پایدار در سیستان وبلوچستان شده است و همه افراد در کنار هم بفکر توسعه همه جانه استان هستند.

در این همایش مولوی اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان هم هفته وحدت را سمبل همدلی و تلاش همه اقشار و مذاهب اسلامی برای توسعه وعمران استان عنوان کرد و گفت: همه مسلمانان از هر فرقه ومذهب باید به دستورات قرآن کریم وپیامبر رحمت(ص) توجه کنند.

در پایان این همایش از پیشکسوتان ومنادیان وحدت اسلامی در سیستان و بلوچستان قدردانی شد.

<div id="video-display-embed-code_7143442"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3254472/7143442?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما