شناسهٔ خبر: 50298635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مولوی عبدالحمید: امروز جهان اسلام نیاز به وحدت دارد

زاهدان_ ایرنا_ مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: امروز در برهه‌ای که دشمنان وحدت مسلمانان را هدف قرار داده اند جهان اسلام نیاز به گسترش وحدت دارد زیرا دشمنان از هر برنامه و بهانه‌ای می‌خواهند میان مسلمانان تفرقه بیندازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی روز پنجشنبه در همایش منادیان وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: دین اسلام آخرین دین و کاملترین و جامعترین دین است که همه خوبی‌های تمام ادیان را در خود دارد. 
وی با اشاره به اینکه همه کتاب‌های آسمانی خوبی‌هایشان به قرآن ختم می‌شود افزود: خوبی‌های جامعه بشریت نیز در زندگی حضرت رسول گرامی اسلام (ص) خلاصه می‌شود و ایشان بزرگ‌ترین استاد و مربی انسان هستند. 
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: اگر ما خودمان را در اختیار دین اسلام و برنامه‌های حضرت رسول (ص) بگذاریم و تابع قرآن باشیم می‌توانیم به عنوان انسان نمونه و الگو در جهان زندگی کنیم. 
وی با اشاره به اینکه وحدت و انسجام نصیب آن ملت، اقوام و مردمی می‌شود که ظرفیتشان بالا، تحمل و سعه صدر داشته باشند و دین اسلام این ظرفیت را به همه ما آموخته است خاطرنشان کرد: اختلاف برای جامعه اسلامی ضرر و سودش برای دشمنان اسلام خواهد بود.

به گزارش ایرنا همایش منادیان وحدت با حضور دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر مدرسه دارالعلوم اهل سنت زاهدان، علما و مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر در تالار امام رضا (ع) زاهدان برگزار شد.   

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنجشنبه به منظور شرکت در همایش منادیان وحدت وارد زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شد وی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه و شماری از مسوولان استان قرار گرفت.

در این سفر حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی می‌کند.

حضور در گلزار شهدای زاهدان، دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و شرکت در همایش منادیان وحدت از جمله برنامه‌های سفر یکروزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زاهدان بود.

دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه لحظاتی پیش زاهدان را ترک کردند.

نظر شما