شناسهٔ خبر: 50043910 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیشترین شکایت سمنانی‌ها از اصناف گرانفروشی و تقلب است

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین موارد تخلف گزارش شده در شکایات مردمی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مرداد از واحد‌های صنفی استان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: یک هزار و ۶۳۹ مورد شکایت مردمی در زمینه کالا و خدمات از طریق ستاد‌های خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز ادارات و نمایندگی‌های شهرستان‌های تابعه گزارش شد که یک هزار و ۳۱۱ مورد مربوط به بخش کالا و بقیه مربوط به خدمات بود.

او اضافه کرد: با بررسی‌ها و بازرسی‌های انجام شده ۱۰۰ درصد گزارش‌های دریافت شده و گزارش متخلف، قابل پیگیری تشخیص داده شد که از مجموع شکایات یکهزار و ۲۲۹ مورد گزارش به صورت تلفنی، ۱۷ گزارش حضوری و ۳۹۳ نیز به صورت کتبی ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: از مجموع این شکایات دریافتی، تعداد ۶۵۵ تخلف صنفی شناسایی و تشکیل پرونده شد که برای بررسی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

او خاطرنشان کرد: از مجموع شکایات خصوصی دریافت تعداد ۲۴۱ فقره با برآورد ارزش حدود ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال در کارگروه‌های شهرستانی رسیدگی و منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: شهروندان استان می‌توانند شکایات و گزارشات خود را از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب، و عرضه و فروش کالای قاچاق، به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

استان سمنان حدود ۳۰ هزار واحد صنفی دارد.

انتهای پیام / ن

نظر شما