شناسهٔ خبر: 49808165 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیشترین تخلف‌های صنفی شاهرود گرانفروشی و کم فروشی است

مدیر بازرسی و نظارت اصناف شاهرود گفت:۴۰۷ پرونده تخلف صنفی امسال در این شهرستان تشکیل شد که گرانفروشی، کم فروشی و تقلب، درج نکردن قیمت و نصب نکردن نرخ نامه، تداخل صنفی و عدم ارائه فاکتور به ترتیب بیشترین پرونده‌ها را به خود اختصاص دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،حامد هوشیار مدیر بازرسی و نظارت اصناف شاهرود گفت : ارزش تخلف‌های  ۴۰۷ پرونده تخلف صنفی  یک میلیارد و ۸۰۲ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال است که در تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود.

او با بیان اینکه امسال سه هزار و ٦٣٣ بازرسی از واحد‌های صنفی شهرستان شاهرود انجام شد، تصریح کرد: در این بازه زمانی ۳۸۱ شکایت حضوری و تلفنی هم به ثبت رسید.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف شهرستان شاهرود گفت: از اواخر سال ١٣٩٩ طرح پلاک گذاری واحد‌های صنفی در سطح شهرستان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

او با بیان اینکه تعداد ٦ هزار و ۳۱۵ واحد صنفی شناسایی و پلاک گذاری شدند، تاکید کرد: از این تعداد ٩٦٠ واحد صنفی اخطار ماده ٢٧ یا همان فاقد پروانه کسب و عدم رویت پروانه را دریافت کردند.

هوشیار ابراز داشت: تعداد ٧١٢ ابلاغ ماده ٢٨ قانون نظام صنفی برای تمدید دفترچه عضویت اتحادیه مربوطه و یا جابجایی واحد صنفی به متصدیان این واحد‌ها داده شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف شهرستان شاهرود، افزود: در این بازه زمانی در جهت کنترل و نظارت بیشتر بازار بیش از ٧٥ گشت مشترک طرح‌های نظارتی برکالا‌های اساسی از جمله مرغ و تخم مرغ، قند و شکر، برنج و روغن، گوشت و لبنیات، لاستیک و روغن موتور، سیمان، میوه و تره بار نیز با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی به سرانجام رسید.

عرضه تخم مرغ تنظیم بازار در بخش خانوار

مدیر بازرسی و نظارت اصناف شهرستان شاهرود گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف خانواده‌ها ۲۰۵ هزار ریال تعیین شد.

هوشیار با بیان اینکه واحد‌های صنفی مجاز باید قیمت تعیین شده را رعایت کنند اظهار داشت: مردم برای اطمینان خاطر بیشتر از واحد‌های صنفی دارای پروانه فروش مرغ و تخم مرغ خرید کنند.

او از مردم خواست هرگونه ز، کم فروشی و تخلف صنفی را به سامانه تلفنی ۱۲۴ و یا شماره تلفن ۰۲۳۳۲۳۶۶۷۰۷ ستاد خبری بازرسی و نظارت اتاق اصناف شهرستان شاهرود اعلام کنند.

شهرستان شاهرود دارای بیش از ۹هزار واحد صنفی دارای پروانه است. این واحد‌ها زیرمجموعه ۳۴ اتحادیه به فعالیت می‌پردازند.

انتهای پیام / ن

نظر شما