شناسهٔ خبر: 49274274 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای ۴۴ طرح‌ بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی

بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان برای اجرای ۴۴ طرح بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: از سال ۹۷ برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در استان بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان هزینه شده که ارزش روز آن حدود ۳۷ میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه این میزان اعتبار برای اجرای ۴۴ طرح بازآفرینی شهری هزینه شده است، افزود: با این میزان اعتبار ۳۲ طرح بازآفرینی به بهره برداری رسیده و ۱۲ پروژه نیز در دست اجراست.

داعی گفت: این طرح‌ها شامل ۸ هزار و ۴۶۲ مترمربع احداث کتابخانه، مدرسه، درمانگاه و فضای ورزشی، ۴۸ هزار و  ۵۰۰ مترمربع بهسازی شبکه معابر و ساماندهی محله، ۷هزار مترمربع مسیرگشایی و ۱۶ هزار و ۸۲۵ مترمربع اجرای تاسیسات زیربنایی توسعه فاضلاب است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های احداث سالن ورزشی، کتابخانه، خانه محله و بهسازی و نوسازی انشعابات آب از مهمترین طرح‌های اجرا شده است.

او افزود: هم اکنون حدود ۸۱ هزار و ۳۳۹ نفر از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی ساکن هستند که از این تعداد ۱۹هزار و ۱۹۶ نفر در بافت‌های فرسوده بیرجند سکونت دارند.

داعی گفت: هزار  هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی در خراسان جنوبی وجود دارد که از این میزان بافت‌های ناکارآمد، ۴۹۱ هکتار در بیرجند قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تعداد شهر‌های هدف طرح بازآفرینی شهری در استان را هفت شهر اعلام کرد و گفت: ۴۶ محله استان در حوزه بازآفرینی شهری قرار داشته که از این تعداد ۲۱ محله در بیرجند قرار دارد.

او سهمیه استان برای تسهیلات بازآفرینی شهری را ۳۵۰ واحد اعلام کرد و افزود: درسال‌های ۹۸ و ۹۹ مجموعا تعداد ۴۵ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده اند.

انتهای پیام/ک

نظر شما