شناسهٔ خبر: 66701424 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کاهش ۳۵ هزار تُنی واردات چای/ حمایت ویژه دولت از چایکاران

اقتصاد ایران: رشت - معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از کاهش ۳۵ هزار تُنی واردات چای به کشور خبر داد و گفت: دولت سیزدهم به شدت از چایکاران حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی برومندی عصر پنجشنبه در سفرش به گیلان طی بازدید از چندین باغ و کارخانجات چای در این استان اظهار کرد: حدود شش میلیارد دلار درآمد ارزی در بخش کشاورزی در سال است که سه میلیارد دلار آن به حوزه باغبانی مرتبط می‌شود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی تحت کشت گیاهان دارویی است، اضافه کرد: حدود ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در کشور تولید می‌شود.

برومندی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از چایکاران حمایت می‌کند، گفت: دولت با خرید تضمینی چای و همچنین مناسب سازی قیمت آن گام بلندی در حمایت از صنعت چای برداشته است.

وی با بیان اینکه واردات چای به کشور محدود شده است، افزود: واردات چای از ۷۵ هزار تن در سال به حداکثر ۴۰ هزار تن تقلیل یافت که این مهم نشان دهنده حمایت دولت از چایکاران و تولید چای داخل است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید حمایتی بیش از ۱۳ هزار تن چای به جای واردات بیان کرد: با توجه به فراهم شدن بسترهای مناسب هیچ مشکلی در روند برداشت و خرید برگ سبز چای در استان‌های شمالی وجود ندارد.

برومندی جهاد کشاورزی را مردمی‌ترین سازمان برشمرد و اضافه کرد: مشارکت مردم در تولید ملی و تقویت امنیت غذایی بسیار اثربخش و حیاتی است.

برچسب‌ها:

نظر شما