شناسهٔ خبر: 49218984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلنگی که ۱۱ سال است در زمین مانده/ کتابخانه مرکزی خراسان جنوبی چشم انتظار اعتبار

سال ۸۹ بود که کلنگ احداث کتابخانه مرکزی خراسان جنوبی در بیرجند بر زمین زده شد، اما هنوز بعد از گذشت ۱۱ سال خبری از ساخت این پروژه عظیم در استان نیست.

صاحب‌خبر -

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: زمین کتابخانه مرکزی استان در بلوار شهید ناصری بیرجند به متراژ ۹ هزار مترمربع به دلیل نبود اعتبار از سال ۸۹ تاکنون از اداره راه و شهرسازی استان خریداری نشده است.

او با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ۸۱ کتابخانه عمومی دارد و به عنوان مهد علم و فرهنگ شناخته شده است افزود: نیاز است تا هر چه زودتر پروژه کتابخانه مرکزی راه اندازی شود.

حاجی با بیان اینکه در طی جلسه‌ای که با داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان داشته ایم مقرر شده تا هرچه زودتر بهای این زمین بررسی و اعلام شود اظهار کرد: امیدواریم با کمک خیرین و دولت بهای این زمین را پرداخت کنیم و کار ساخت این پروژه ملی هرچه زودتر آغاز شود.

حالا که در سال ۱۴۰۰ هستیم مطمئنا بهای این زمین با توجه به تورم‌ها چند برابر شده است و اگر در همان سال‌های ابتدایی هزینه این زمین تأمین و پرداخت می شد اکنون نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف و بالا برای خریداری این زمین نبود.

در استان هرمزگان موضوع احداث کتابخانه یک سال پس از خراسان جنوبی مطرح شد اما سال هاست که مردم آن استان از داشتن کتابخانه مرکزی بهره می‌برند اما اهالی خراسان جنوبی همچنان در انتظار راه اندازی این کتابخانه هستند.

انتهای پیام/ ر

نظر شما