شناسهٔ خبر: 48627698 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته اخبار حوادث ۹ مردادماه ۱۴۰۰؛

دپوی ۲۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور/دستگیری سارق تجهیزات ترانس‌های برق در" چابهار

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دپوی ۲۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور

با تلاش مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان، محل دپوی ۲۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرک صنعتی محور "زابل" به "زاهدان" کشف شد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق سوخت و سرمایه‌های ملی با اولویت کشف پرونده‌های کلان و سازمان یافته با اشراف اطلاعاتی و اقدامات تخصصی خود محل دپوی مقادیری زیادی سوخت قاچاق را در یک سوله متروکه واقع در شهرک صنعتی محور "زابل- زاهدان" شناسایی کردند.

وی افزود: مأموران پس از حصول اطمینان از دپوی سوخت قاچاق در سوله مذکور با هماهنگی قضائی از محل بازدید کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بازرسی از این محل ۲۷۰ هزار لیتر نفت کوره قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع، کشف شد.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: در این رابطه ۴ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان با تأکید بر عزم جدی پلیس، در برخورد با پدیده قاچاق به عنوان یکی از آسیب‌های اصلی نظام اقتصادی کشور از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری سارق تجهیزات ترانس‌های برق در" چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای تجهیزات ترانس برق با ۸ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچک زائی  اظهار داشت: مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار در ساعات نیمه شب هنگام گشت زنی هدفمند در محدوده خیابان رسالت این شهر فردی را که در حال قطع نمودن سیم و تجهیزات مسی داخل یک دستگاه ترانس برق بود مشاهده، و سریعا وارد عمل می‌شوند.

وی گفت: متهم ۲۹ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۸ فقره سرقت سیم‌های برق و تجهیزات مسی دستگاه ترانس‌های برق در سطح شهرستان چابهار اعتراف کرد.

سرهنگ" کوچک زائی" با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: با توجه به خسارات جبران ناپذیر سرقت‌های سیم و تجهیزات انتقال نیرو به اموال عمومی انتظار می‌رود شهروندان با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات پیرامون موارد مشکوک از طریق سامانه ۱۱۰ پلیس را در ایجاد امنیت یاری کنند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۴ فقره سرقت در "چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۱۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزائی اظهار داشت: مأموران کلانتری ۱۴ شهرستان در ساعات پایانی شب، هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به فردی که در حال سرقت و جابجایی پمپ آب از داخل یک انبار در حومه شهر چابهار بود مشکوک شدند.

وی افزود: متهم ۳۵ ساله با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۱۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ کوچکزائی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف ۳۰ تن قیر قاچاق در ایرانشهر

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از توقیف تریلی حامل ۳۰ تن قیر قاچاق در محور‌های مواصلاتی آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ"حسن کیخا اظهار داشت: مأموران انتظامی بخش بزمان این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "بزمان- ایرانشهر"، به یک دستگاه تریلی نفت کش مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون مقدار ۳۰ تن قیر قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: ارزش محموله قیر کشف شده توسط کارشناسان شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ کیخا خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان محتویات خودرو با ۸ فقره سرقت در شهرستان سراوان

فرمانده انتظامی شهرستان "سراوان" از دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات داخل خودرو با ۸ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "داریوش سرگلزائی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات خودرو در شهرستان سراوان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و با گشت زنی‌های هدفمند به ۲ نفر که در حال باز کردن درب خودرو بودند مشکوک شده و به آن‌ها دستور ایست دادند، ولی متهمان با دیدن خودروی پلیس قصد فرار از محل را داشتند که با عکس العمل سریع ماموران دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند در بازجویی‌های به عمل آمده به ۸ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و قطعات خودرو از جمله سرقت باطری، ضبط و پخش و کامپیوتر خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ سرگلزائی در پایان اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شدند

دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۱۶ فقره سرقت در سراوان

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی شهرستان با ۱۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ" داریوش سرگلزائی" فرمانده انتظامی شهرستان سراوان اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در منطقه آسپیچ شهرستان سراوان بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود:گارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی پس از بررسی دقیق صحنه‌های سرقت و جمع آوری سرنخ‌های موجود به فردی سابقه دار مظنون و او را به صورت نامحسوس تحت رصد خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سرانجام روز گذشته این سارق را در حال فروش تعدادی از اموال مسروقه دستگیر کردند.

وی بیان کرد: متهم ۴۰ ساله در ابتدا منکر سرقت‌های انجام شده بود، ولی در مواجهه با دلایل متقن پلیس لب به اعتراف گشود و در ادامه تحقیقات تکمیلی به ۱۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.

سرهنگ سرگلزائی با اشاره به دستگیری دیگر همدست سارق و کشف بیش از ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه او خاطر نشان کرد: هر ۲ متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان گفت: در بررسی اکثر سرقت‌ها به این نتیجه می‌رسیم که غفلت و سهل انگاری مالباختگان یکی از دلایل اصلی سرقت می‌باشد؛ لذا از شهروندان انتظار می‌رود با رعایت تدابیر پیشگیرانه از سرقت مانند: نصب دوربین مداربسته، استخدام نگهبان محله، نصف حفاظ‌های فلزی و استفاده از قفل‌های ضد سرقت از وقوع سرقت اماکن خصوص پیشگیری کنند.

دستگیری عاملان سرقت اموال مغازه‌های یک مجتمع تجاری در "نیکشهر

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر، ۲ سارقی که اقدام به سرقت ۱۷ دستگاه چرخ خیاطی از مغازه‌های یک مجتمع تجاری کرده بودند دستگیر شدند.

سرهنگ "محمودرضا صادقی " فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر اظهار داشت: در پی سرقت بیش از ۱۷ دستگاه چرخ خیاطی از چند مغازه در یکی از مجتمع‌های تجاری نیکشهر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه به حساسیت موضوع و بالا بودن ارزش ریالی اموال مسروقه، تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری سارقان وکشف اموال مسروقه صورت گرفت که در نتیجه انجام اقدامات فنی و تخصصی کار آگاهان پلیس یکی از سارقان شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی ابتدا منکر هرگونه جرم ارتکابی شد، ولی پس از روبه رو شدن با شواهد و ادله محکم پلیس سرانجام لب به اعتراف گشود و به سرقت اموال مغازه‌های مجتمع تجاری مذکور با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.

سرهنگ صادقی بیان داشت: در تحقیقات تکمیلی بعدی مشخص شد متهم به همراه همدستش که یکی از افراد شاغل در مجتمع تجاری مذکور بود نقشه سرقت را طراحی وشبانه با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت به محل وقوع جرم رفته و پس از برش قفل‌های درب مغازه ها، اقدام به سرقت ۱۷ دستگاه چرخ خیاطی ازمغازه‌های آن مجتمع تجاری کرده بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر خاطر نشان کرد: با انجام تحقیقات میدانی و پیگیری‌های شبانه روزی همدست سارق نیز شناسایی و دستگیر و تمامی اموال مسروقه که در پشت بام منزل وی مخفی شده بودند کشف و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شد.

وی در پایان از کسبه محترم خواست به منظور پیشگیری از سرقت اموال مغازه‌ها نسبت به نصب دوربین مداربسته و همچنین نصب درب‌ها و حفاظ‌های استاندارد، درمحل کسب خود اقدام و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

نظر شما