شناسهٔ خبر: 48559970 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۶۱ بیمار متاثر از پدیده طوفان در منطقه سیستان

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل گفت: از ابتدای شروع طوفان تا ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه تعداد ۲۶۱ نفر به دنبال عوارض ناشی از پدیده گرد و خاک به اورژانس‌های بیمارستانی مراجعه کردند.

صاحب‌خبر -

رفعت مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در پی وقوع طوفان شدید گرد و خاک که از حدود ساعت ۱ بامداد سه شنبه ۵ مرداد ماه امسال در شهرستان‌های زابل _زهک_هامون_هیرمند و نیمروز (حوزه کاری دانشگاه علوم پزشکی زابل) شروع شده است، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل تدابیر لازم را جهت آمادگی بیش از پیش در پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس‌های بیمارستانی تابعه دانشگاه جهت امدادرسانی و درمان مددجویان ناشی از عوارض طوفان اتخاذ کرده است.

باتوجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه شدت طوفان تا پایان هفته کلیه مراکز درمانی حوزه کاری دانشگاه آمادگی بیش از پیش جهت ارائه خدمات به بیماران و مصدومین متاثر از طوفان هستند.

از ابتدای شروع طوفان ساعت ۱بامدادروز سه شنبه ۵ مرداد تا ساعت ۸ صبح چهارشنبه ۶ مرداد ماه جاری تعداد ۲۶۱ نفر نفر به دنبال عوارض ناشی از پدیده گرد و خاک (مشکلات تنفسی، قلبی، چشمی و حوادث ترافیکی) به اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی دانشگاه مراجعه کردند که از این آمار ۱۰۸ نفر بیمار قلبی،۱۲۴ بیمار تنفسی،۲۱ بیمار ترافیکی و ۸ بیمار چشمی بودند.

از تعداد ۲۶۱ نفر بیمار پدیده طوفان ۵۶ نفر جهت ادامه درمان در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زابل بستری شدند و ۲۰۵ نفر هم بصورت سرپایی از خدمات درمانی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/گ

نظر شما