شناسهٔ خبر: 48538012 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان :

کرونا ۲۲ نفر دیگر را در سیستان و بلوچستان به کام مرگ کشاند

هاشمی شهری گفت: با فوت ۲۲ مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه ۸۳۲ بیمار حاد تنفسی و ۳۴۹ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارندگفت: با افزوده شدن یک هزار و ۱۱۶ نفر مبتلا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان شمار مبتلایان این ویروس به ۹۰ هزار و ۱۶۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

وی گفت: شدت بیماری زایی ویروس جهش یافته همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است.

هاشمی اظهارداشت: ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند که باید حواسمان به این مساله باشد.

وی تاکید کرد: مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را با توجه به نارنجی شدن این شهرستان از نظر ابتلا به کرونا با جدیت بیشتری رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با تاکید بر لزوم قرنطینه شدن مبتلایان گفت: تمام افرادی که دارای علایم کرونا هستند باید خود را در منزل قرنطینه کرده و از حضور در جامعه و در بین مردم خودداری کنند.

انتهای پیام/گ

نظر شما