شناسهٔ خبر: 48605054 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خواندنی ها

صاحب‌خبر -

سرقت میلیون‌ها دلار الماس

یک زن سارق ۴.۲ میلیون پوند الماس را از یک تاجر جواهرات لوکس در لندن به سرقت برد. به گزارش اعتماد آنلاین، یک زن سارق که وانمود کرده بود کارشناس سنگ‌های قیمتی است هفت قطعه الماس را در یک گالری فروش الماس در مرکز لندن به سرقت برد. این زن ۶۰ ساله که «لولا لاکتوس» نام دارد موفق شد با تردستی خاصی سنگ‌ها را در مقابل چشمان کارمندان گالری برباید و جای آن سنگ‌ریزه قرار دهد. دادستان لندن در جلسه محاکمه این زن در دادگاه گفت: لاکتوس عضو یک باند سرقت الماس است که موفق شد طی یک نقشه حساب‌شده این الماس‌ها را به سرقت ببرد.

 

جایزه ۱۰۰ دلاری واکسن زدن در امریکا

شهردار نیویورک اعلام کرد که به هر کسی که دوز اول واکسن کووید-۱۹ را دریافت کند ۱۰۰ دلار پاداش تعلق می‌گیرد. پیشنهاد پاداش صد دلاری زمانی مطرح شد که نوع دلتای‌ ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و نگرانی‌ها در مورد آن بیشتر شده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) هفته گذشته اعلام کرد که حتی افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند باید در محیط‌های بسته و مناطقی که احتمال انتقال ویروس بالاست از ماسک استفاده کنند. برنامه‌ اعطای پاداش به دریافت‌کنندگان واکسن از دیروز آغاز شد.

 

بهترین سن نخستین بارداری مادران

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا گفت: بهترین سن برای نخستین بارداری ۱۸ تا ۲۵ سالگی و درنهایت قبل از ۲۹ سالگی است. اعظم محمداکبری، متخصص زنان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: به تأخیر انداختن بارداری، هم می‌تواند سلامت جنین و مادر را به خطر اندازد و به همین دلیل توصیه می‌شود زنان بارداری به‌خصوص نخستین مورد را به تأخیر نیندازند. بارداری کمتر از ۱۸ سال یا بالاتر از ۳۵ سال سبب می‌شود در نوزادان مشکلاتی مانند اختلالات کروموزومی و ناهنجاری‌های مادرزادی بیشتر مشاهده شود.

 

 

 

نظر شما