شناسهٔ خبر: 48596015 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| میلیون‌ها دلار الماس در پلک بر هم زدنی به سرقت رفت

یک زن سارق 4.2 میلیون پوند الماس را از یک تاجر جواهرات لوکس در لندن به سرقت برد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| یک زن سارق 4.2 میلیون پوند الماس را از یک تاجر جواهرات لوکس در لندن به سرقت برد.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، یک زن سارق که وانمود کرده بود کارشناس سنگ‌های قیمتی است هفت قطعه الماس را در یک گالری فروش الماس در مرکز لندن به سرقت برد.

 

این زن 60ساله که «لولا لاکتوس» نام دارد موفق شد با تردستی خاصی سنگ‌ها را در مقابل چشمان کارمندان گالری برباید و جای آن سنگ‌ریزه قرار دهد.

 

دادستان لندن در جلسه محاکمه این زن در دادگاه گفت: لاکتوس عضو یک باند سرقت الماس است که موفق شد طی یک نقشه حساب‌شده این الماس‌ها را به سرقت ببرد.

 

این زن که متولد رومانی و ساکن پاریس است هر نوع ارتباط خود را با این سرقت که مارس 2016 به وقوع پیوست تکذیب می‌کند.

 

بر اساس نقشه این باند سرقت، لاکتوس به عنوان کارشناس ارزشیابی جواهرات با نام مستعار «آنا» وارد گالری شد. سپس به اتفاق مدیر گالری و دیگر کارکنان به زیرزمین رفت تا الماس‌های درخواست‌شده را ارزیابی کند.

 

او بعد از آن هر یک از الماس‌ها را اندازه‌گیری کرد و درون یک دستمال کاغذی پیچید، سپس تمامی الماس‌ها را داخل یک کیف گذاشت.

 

بنا بر کیفرخواست ارائه‌شده، در ادامه، لاکتوس کیف چرمی را داخل کیف دستی خود قرار داد و بعد به همراه کارکنان به گالری بازگشت، اما مشتری اصلی طی تماس با مدیر گالری به او خبر داد که از خرید منصرف شده است. اینجا بود که آنا کیف چرمی را از کیف دستی خود خارج کرد و روی میز قرار داد.

 

به محض خروج زن سارق از گالری 2 زن دیگر که ظاهراً بیرون منتظرش بودند در کنار او شروع به حرکت کردند و لاکتوس هم اشیایی را در کیف دستی یکی از آنها گذاشت.

 

دادستان همچنین توضیح داد: لاکتوس سپس در نزدیک‌‌ترین دستشویی عمومی لباس خود را تغییر داد و با گذرنامه‌اش به وسیله قطار از لندن خارج شد. هنگام خروج یکی از زنان همدست هم او را همراهی می‌کرد در حالی که 2 نفر دیگر از اعضای باند با یک خودرو اجاره‌ای انگلیس را ترک کردند.

 

دادگاه همچنان در حال رسیدگی به این پرونده است.

 

نظر شما