شناسهٔ خبر: 46558380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای آذربایجان غربی از امروز بارانی می‌شود

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: امواج ناپایدار از اواخر وقت امروز، جمعه با بارش های پراکنده در شمال استان فعالیت خود را آغاز می کنند.

صاحب‌خبر -

مهدی صابری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزهای شنبه و یکشنبه نیز سامانه بارشی تقویت می شود و ناپایداری هوای استان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: بارش باران، رعد و برق و وزش باد گاهی شدید همراه با سامانه بارشی در استان پیش بینی می شود و لازم است شهروندان موراد ایمنی را رعایت کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: آبگرفتگی معابر در کنار سیلابی شدن رودخانه هم پیش بینی می شود و لازم است تا شهروندان از استحکام سازه های ساختمانی و گلخانه ای اطمینان حاصل کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقوط اجسام از ارتفاعات طی روزهای آینده پیش بینی می‌شود و لازم است تا تدابیر لازم در این زمینه به کار گرفته شود.

وی درباره دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: در این مدت، شهرستان ارومیه دمایی بین مثبت هشت و ۲۴ درجه سانتی گراد داشت، همچنین گرم ترین شهر استان  پلدشت با مثبت ۲۹ درجه و سردترین شهر نیز اشنویه با دمای مثبت چهار درجه سانتی گراد بود.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

نظر شما