شناسهٔ خبر: 66695678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر صمت:

حمایت از تولید با قطع برق صنایع ممکن نیست

بابل- وزیر صمت گفت: حمایت از تولید با قطع برق صنایع و واحدهای تولیدی ممکن نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بابل با اشاره به اینکه استان مازندران دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری است، بیان کرد: صنایع استان باید بر پایه طرح‌های سودده و صادرات محور متکی باشد و در کنار صدور مجوزها نظارت کافی نیز وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: صنعتی که فقط به یک بازار کوچک محدود باشد موفق نیست در حالی که اسم و برند شرکت‌های مطرح در جهان شناخته شده است.

وزیر صنعت ومعدن و تجارت بیان کرد: یک صنعتگر خوب باید ابتدا به توانایی‌های خود و اطرافیانش فکر کند و سپس به منابع دیگر مالی و بانک‌ها متکی باشد.

وزیر صنعت و معدن وتجارت عنوان کرد: بخش خصوصی مستقل و قوی ضامن بقای توسعه کشور است و اگر هدف ساختن کشور است باید به قواعد فلسفه توسعه گردن نهیم و این منطق به شکل دستوری عوض نخواهد شد.

علی آبادی با بیان اینکه باید به تخصص و علم و تجربه‌های جهانی پایبند باشیم، ادامه داد: نمی‌توان بدون در نظر گرفتن مطالبات فعالان اقتصادی و با سرکوب ارز، دخالت در امور بخش خصوصی و به‌کارگیری غیر متخصصان عمل کنیم و بعد که به دلیل این عملکرد موج مهاجرت شکل گرفت، مسئولیت آن را نپذیریم.

وزیر صمت گفت: نمی‌توان با شعار حمایت از تولید، برق واحدهای صنعتی را قطع و زیرساخت‌ها را رها کرد و نمی‌توان شعار دلار زدایی سر داد اما همه اقتصاد را در گروی نرخ ارز قرار داد.

وزیر صنعت و معدن وتجارت در پایان سخنانش با اشاره به توجه به تحلیل وضعیت صنعت استان مازندران اذعان کرد: پایین بودن سهم بخش صنعت و معدن در تولید ناخالص داخلی استان و عدم جذب مناسب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در استان، بسیار نگران کننده و هشدار دهنده است.

نظر شما