شناسهٔ خبر: 46571838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به وزش باد و سیلاب هشدار داد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بررسی نقشه های پیش بینی و پیش یابی بیانگر ادامه رگبار باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در استان است.

صاحب‌خبر -

مهدی کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف این سامانه افزود: رگبار باران و در نقاط مستعد بارش تگرگ و وزش باد با سرعت ۶۰ کیلومتر برساعت از خواص این سامانه بارشی است.

وی اضافه کرد: تمامی مناطق استان را این سامانه پوشش می دهد و آبگرفتگی معابر در کنار سیلابی شدن رودخانه هم پیش بینی می شود و لازم است تا شهروندان از استحکام سازه های ساختمانی و گلخانه ای اطمینان حاصل کنند.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقوط اجسام از ارتفاعات طی روزهای آینده پیش بینی می‌شود و لازم است تا تدابیر لازم در این زمینه به کار گرفته شود.

وی با اشاره به میزان بارش ها در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در این مدت شهرستان چایپاره بیشترین بارش را با سه میلی متر در استان داشته و میزان بارندگی در ارومیه یک میلی متر بوده است.

کریمی افزود: بیشترین سرعت وزش باد نیز از اشنویه با ۶۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است که این روند تا روز یکشنبه ادامه دارد.

وی درباره دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: در این مدت، شهرستان ارومیه دمایی بین مثبت هشت و ۲۳ درجه سانتی گراد داشت، همچنین گرم ترین شهر استان پلدشت با مثبت ۲۹ درجه و سردترین شهر نیز تکاب با دمای مثبت ۲ درجه سانتی گراد بود.

بارش رگبار باران و وزش باد شدید ار روز جمعه در استان آذربایجان غربی آغاز شده است و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

نظر شما