شناسهٔ خبر: 66695724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توسعه شمشیربازی زنجان در گرو نگاه ویژه حامیان مالی است

سرپرست هیات شمشیربازی استان زنجان گفت: شمشیربازی این استان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار بوده و توسعه هرچه بیشتر این رشته ورزشی در گرو نگاه ویژه حامیان مالی است.

صاحب‌خبر -

حامد افشاری سرپرست هیات شمشیربازی استان زنجان گفت: متاسفانه صنایع و معادن این استان در حمایت از شمشیربازی پای کار نیستند و آنگونه که باید و شاید به این رسالت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه نبود حمایت‌های لازم موجب شده است که سه بازیکنان شاخص استان در لیگ استان‌های دیگر فعالیت کنند.

افشاری  محمد اسماعیلی را یکی از بازیکنان شاخص این استان و کشور نام برد و اظهار داشت: این ورزشکار در شمشیربازی  اپه  فعال است و رنکینگ اول کشوری را در کارنامه کاری خود دارد.

وی ادامه داد: این ورزشکار زنجانی ۲۰ روز گذشته در مسابقات انتخابی المپیک پاریس کشور امارات متحده عربی شرکت کرد که متاسفانه در ۶ ثانیه پایانی رقابت نفس‌گیر را با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ به حریف هنگ کنگی واگذار کرد.

افشاری بر ضرورت توجه روزافزون مسئولان و دست اندرکاران به ظرفیت بالای این رشته ورزشی در استان تاکید و تصریح کرد: ورزشکاران این رشته ورزشی استان همواره جزو قهرمانان کشوری هستند.

رییس هیات شمشیربازی استان زنجان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته سالن اختصاصی شمشیر بازی در زنجان افتتاح شد، گفت: هم اکنون این سالن جزو پنج سالن برتر کشور است که قابلیت برگزاری مسابقات مختلف داخلی و خارجی را دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۵۰ ورزشکار زن و مرد در این رشته فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: با کار‌های انجام گرفته شمشیر بازی بانوان نیز جانی دوباره گرفته است به طوری که هم اکنون ۳۰ نفر از بانوان در این رشته فعال هستند.

افشاری خاطرنشان کرد: به طور خاص شمشیر بازی اپه در قسمت غرب کشور از پتانسل‌های بالایی برخوردار است که سرمایه گذاری لازم در این رشته ورزشی می‌تواند اتفاقات خوب و خوشایندی را برای سال‌های آینده رقم بزند.

نظر شما