شناسهٔ خبر: 46052049 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نجات ۱۱ شهر در معرض سیل کشور با پارک آبخیز‌ها

خاوازی در بدوورود به اراک گفت: با پارک آبخیز‌ها ۱۱ شهر در معرض سیل مثل شیراز نجات یافتند.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸
کد خبر ۷۶۸۷۴۸۶
دانلود PDF

خاوازی در بدوورود به اراک گفت: با پارک آبخیز‌ها ۱۱ شهر در معرض سیل مثل شیراز نجات یافتند.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود به اراک  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،با تشریح برنامه‌های سفر یک روزه اش به استان مرکزی گفت:   امسال ۲۴ حوضه آبریز را مورد مطالعه قرار دادیم و تقریبا میشود گفت  ۱۱ شهر کشور  مثل دروازه قرآن شهر شیراز را که در معرض سیل هستند را کاملا پوشش دادیم و برای سال‌های آتی انشاالله هیچ مشکلی برای اینها اتفاق نخواهد افتاد.

خاوازی با بیان اینکه مردم   با واژه پارک آبخیز‌ کمتر آشنا هستند اضافه کرد: پارک آبخیز‌ها یکی از تحولات بسیار خوبی هستند که در حوزه جنگل و مرتع اتفاق افتاده و هدف اولیه آن اعمال کنترل سیل در مناطقی است که مشرف به شهر هستند.

او افزود: یکی از اهداف این طرح این است که با کنترل این پارک آبخیز‌ها مردم و شهر را از سیل نجات دهیم و در ضمن مردم  با انواع سازه‌های آبخیز داری آشنا می‌شوند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پارک آبخیز یک فضای بسیار مناسب و خیلی جذاب است و از نظر گردشگری هم مورد اهمیت است که قطعاً مردم در آینده از این فضا نگه‌داری می‌کنند.

او ادامه داد: خیلی خوشحالیم که خداوند توفیق داد خدمت مردم شریف استان مرکزی برسیم و ۲ موضوع مهم را در استان پیگیری خواهیم کرد که پارک آبخیز در اراک که یک اتفاق بسیار خوب و میمونی هست که به همت و استاندار و همکاران ما در منابع طبیعی در سازمان جهادکشاورزی اتفاق افتاده افتتاح خواهد شد واز جنگل کاری ۲ هزار هکتاری هم که کار خیلی خوبی هست که در استان مرکزی انجام شده امروز بازید می‌کنیم.

خاوازی تصریح کرد: نهالستان بسیار هایتک پسته در ساوه هم که برای توسعه باغات پسته کل کشور در نظر گرفته شده اتفاق خیلی خوب دیگری است که در استان مرکزی رخ داده است.

او اظهار کرد: این نهالستان  میتواند پایه انواع باغ‌های مادری پسته در کشور باشد که سرمایه گذاری خیلی خوبی در این زمینه انجام شده و امروز از این طرح هم بازدید خواهیم کرد.

انتهای پیام / ج

نظر شما