شناسهٔ خبر: 46052402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

راه‌اندازی پارک‌های آبخیزداری در ۱۱ شهر کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مطالعه در خصوص ۲۴ حوضه آبخیز در سال جاری صورت گرفته و پارک‌های آبخیزداری برای مقابله با سیل در شهرهایی که مستعد خطر وقوع این پدیده بودند راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک کاظم خاوازی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح پارک آبخیزداری در اراک اظهار کرد: راه‌اندازی پارک آبخیزداری دره گردو یکی از اتفاقات خوبی بود که در این استان روی داده است.

وی افزود: این پارک امروز در منطقه گردشگری گردو با مساحت یک هزار و ۴۱۳ هکتار افتتاح می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مطالعه در خصوص ۲۴ حوضه آبخیز در سال جاری صورت گرفته و پارک‌های آبخیزداری برای مقابله با سیل در شهرهایی که مستعد خطر وقوع این پدیده بودند راه‌اندازی شد.

خاوازی با بیان اینکه راه‌اندازی پارک‌های آبخیزداری از اقدامات خوبی است که در مقابله با سیل ایجاد شده ادامه داد: هدف اصلی این پارک‌ها کنترل و جلوگیری از وقوع سیل در منطقه‌هایی است که به شهر نزدیک هستند اما با توجه به نوع سازه‌ها که کاربردهای گوناگونی دارند باید از آنها به بهترین شکل در عرصه مدیریت منابع آبی و صنعت گردشگری مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

وی با اشاره به سیل سال گذشته در شیراز بیان کرد: سیلی که در شیراز به وقوع پیوست یک هشدار جدی بود که باید با کارشناسی در حوزه آبخیزداری این رویدادها کنترل شود تا دیگر شاهد این‌گونه موارد نباشیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: نهالستان هایتک ساوه یک فرصت بسیار مناسب در حوزه پسته است که می‌تواند پایه انواع باغ‌های مادری پسته در کشور شود.  

ادای احترام به مقام شامخ شهدای، افتتاح پارک آبخیز منطقه گردشگری گردو اراک، دیدار با نماینده ولی‌فقیه استان مرکزی، بازدید از طرح ۲ هزار هکتاری جنگل‌کاری چپقلی و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، بازدید از شهرک گلخانه آوه در شهرستان ساوه و بازدید از مجموعه تولید نهال شرکت ماهان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان مرکزی است.

انتهای پیام/

نظر شما