شناسهٔ خبر: 44304101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشارکت ۳۰۰۰ گلستانی در طرح شهید سلیمانی

مراسم افتتاحیه متمرکز طرح شهید سلیمانی در استان گلستان امروز با حضور استاندار، فرمانده سپاه نینوا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در علی‌آباد کتول برگزار شد.

صاحب‌خبر -

اسمعیل مقصودلو، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه نینوا در این مراسم گفت: ابعاد آسیب زنندگی این ویروس نحس طی ۱۰ ماه گذشته حتی از جنگ تحمیلی ۸ ساله نیز گسترده‌تر بوده است. چکیده طرح شهید سلیمانی بر مبنای این است که نگذاریم ویروس ما را مدیریت کند و اقداماتی را به کار بگیریم تا بحران توسط ما مدیریت شود.

وی تأکید کرد: قویت و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی از جمله اهدافی است که باید در قالب طرح درست اجرایی شود

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه نینوا خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵۲۸ تیم در سه عرصه مراقبتی، نظارتی و حمایتی در این طرح ساماندهی شده‌اند.

مقصودلو بیان کرد: افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای، افراد مشکوک و کسانی که نتیجه تست آنان مثبت شده است تحت رصد و شناسایی تیم‌های نظارتی طرح شهید سلیمانی قرار خواهند گرفت تا زنجیره انتقال ویروس منقطع شود.

هادی حق‌شناس، استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: ملاک اصلی این طرح هر خانه یک پایگاه سلامت است و اگر در هر خانه افراد یک خانواده دستورالعمل‌ها را رعایت کنند این طرح تحقق پیدا خواهد کرد

وی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی ما خیلی بهتر از اسفندماه سال گذشته است و امروز ما تقریباً کمتر از ۶۰۰ بیمار بستری داریم و کمتر از ۲۰ درصد تخت‌های ما اشغال شده است.

 حق‌شناس گفت: اگر همه در اجرای طرح شهید سلیمانی همکاری‌های لازم داشته باشند، وضعیت شکننده استان به بهتر خواهد شد. اساس این طرح، اجرای هوشمندانه است و باید تمامی مراحل اجرا را با دقت و جدیت پیشبرد تا غفلتی صورت نگیرد.

استاندار گلستان بیان کرد: نزدیک به ۳ هزار نفر در اجرای این طرح مشارکت دارند تا این بحران را مدیریت کنیم.

انتهای پیام

نظر شما