شناسهٔ خبر: 44303876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساماندهی ۱۵۲۸ تیم در سه عرصه مراقبتی، نظارتی و حمایتی در «طرح شهید سلیمانی» گلستان

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه نینوا استان گلستان گفت: تاکنون ۱۵۲۸ تیم در سه عرصه مراقبتی، نظارتی و حمایتی در «طرح شهید سلیمانی» ساماندهی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسماعیل مقصودلو ظهر امروز در مراسم افتتاحیه متمرکز «طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» با حضور هادی حق شناس استاندار گلستان، سردار علی ملک‌شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا و دکتر فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در شهرستان علی‌آبادکتول اظهار کرد: ابعاد آسیب زنندگی این ویروس نحس طی ۱۰ ماه گذشته حتی از جنگ تحمیلی ۸ ساله نیز گسترده‌تر بوده است.

وی تصریح کرد: چکیده «طرح شهید سلیمانی» بر مبنای این است که نگذاریم ویروس ما را مدیریت کند و اقداماتی را به کار بگیریم تا بحران توسط ما مدیریت شود.

 

* افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای تحت رصد و شناسایی تیم‌های نظارتی طرح شهید سلیمانی قرار می‌گیرند تا زنجیره انتقال ویروس منقطع شود

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه نینوا استان گلستان گفت: تقویت و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی از جمله اهدافی است که باید در قالب طرح درست اجرایی شود.

مقصودلو خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵۲۸ تیم در سه عرصه مراقبتی، نظارتی و حمایتی در این طرح ساماندهی شده‌اند.

 

* استاندار گلستان: اگر همه در اجرای «طرح شهید سلیمانی» همکاری‌های لازم داشته باشند طرح شکننده استان به سمت وضعیت بهتر خواهد رفت

وی ادامه داد: افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای، افراد مشکوک و کسانی که نتیجه تست آنان مثبت شده است تحت رصد و شناسایی تیم‌های نظارتی طرح شهید سلیمانی قرار خواهند گرفت تا زنجیره انتقال ویروس منقطع شود.

استاندار گلستان نیز در مراسم متمرکز افتتاحیه طرح شهید سلیمانی: ملاک اصلی این طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» است و اگر در هر خانه افراد یک خانواده دستورالعمل‌ها را رعایت کنند این طرح تحقق پیدا خواهد کرد.

 

هادی حق‌شناس بر شناسایی افراد ناقل و جلوگیری از انتقال ویروس توسط این افراد مهمترین تاکید کرد و افزود: شرایط فعلی ما خیلی بهتر از اسفند ماه سال گذشته است و امروز ما تقریبا کمتر از ۶۰۰ بیمار بستری داریم که کمتر از ۲۰ درصد تخت‌های ما اشغال است.

 وی تصریح کرد: اگر همه در اجرای «طرح شهید سلیمانی» همکاری‌های لازم داشته باشند طرح شکننده استان به سمت وضعیت بهتر خواهد رفت.

استاندار گلستان گفت: اساس طرح، اجرای هوشمندانه است و باید تمامی مراحل اجرا را با دقت و جدیت پیشبرد تا غفلتی صورت نگیرد.

حق‌شناس افزود: نزدیک به ۳ هزار نفر در اجرای این طرح مشارکت دارند تا این بحران را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/2307/

نظر شما