شناسهٔ خبر: 44397284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح محله‌محور شهید سلیمانی با ازخودگذشتگی و کار جهادی مدیران امکان‌پذیر است

فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس گفت: برای اجرای طرح محله‌محور شهید سردار سلیمانی در راستای حفظ سلامت مردم باید مدیران کار جهادی و از خودگذشتگی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، رمضانعلی قاسم‌پور ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه شهید «سردار سلیمانی» برای اسلام از خودش گذشته و در راه رضای خداوند هر جا که نیاز بود حضور پیدا میکرد، مدیران نیز در اجرای طرح محله محور «شهید سلیمانی» باید کار جهادی کرده و از خودگذشتگی نشان دهند.
وی با بیان اینکه سپاه نوکر مردم است، تصریح کرد: در جامعه اسلامی همه ما مسوول هستیم و سپاه خود را نوکر مردم دانسته و در راستای کمک و حفظ سلامتی مردم در همه صحنه‌ها و شرایط بحرانی در کنار مردم خواهد بود.

فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به بی‌تفاوتی برخی مدیران در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی برخی از مدیران در این طرح و یا هر طرحی که برای خدمتگزاری و حفظ سلامت مردم اجرا می‌شود، خیانت به جامعه و مردم است.
وی ادامه داد: این طرح در قالب قرارگاه و به ریاست فرمانداری برگزار می‌شود و همه مدیران بنا به وظیفه خود در این طرح باید جهادی و بسیجی وارد میدان شده تا هرچه زودتر زنجیره انتقال بیماری در جامعه قطع شود.
قاسم‌پور با اشاره به اجرای «طرح سردار شهید سلیمانی» گفت: در این طرح نیروهای بسیجی در کنار نیروهای بهداشت و درمان در مرحله نخست بیماران مبتلا به کرونا را در هر محله از شهر و روستا شناسایی کرده و سپس موارد لازم برای بهبودی فرد مبتلا به اعضای خانواده آموزش داده می‌شود.

 

وی ابراز کرد: در این طرح خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا و نیازمندان در هر محله شناسایی و بسته‌های معیشتی برای کمک به اقتصاد این خانواده‌ها بین آنها توزیع می‌شود.

* در «طرح شهید سلیمانی» مدیریت و کنترل بیماری کرونا به شیوه محله و خانواده‌محور انجام می‌شود
مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: در «طرح شهید سلیمانی» مدیریت و کنترل بیماری کرونا به شیوه محله و خانواده‌محور انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در این طرح تلاش شده تا هر خانه یک پایگاه سلامت بوده و بتوانیم زنجیره انتقال بیماری کرونا را در مدت زمان کمتری قطع کنیم.
ناصر احمدی گفت: در طرح محله‌محور شهید سلیمانی شهرستان گنبدکاووس به ۱۵ منطقه تقسیم شده که به عنوان ۱۵ پایگاه برای اجرای این طرح استفاده می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: هر پایگاه سه محله و هر محله توسط هفت نفر در قالب تیم مراقبت، نظارت و حمایت مدیریت می‌شود.

 

* ۱۱۱ خانه‌های بهداشت در روستاها نیز در قالب کمیته سلامت روستایی با این طرح همکاری دارند
مسوول کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: هفت مرکز جامع سلامت شهرستان به عنوان مراکز نظارت عالی بر این طرح نظارت داشته و ۱۱۱ خانه‌های بهداشت در روستاها نیز در قالب کمیته سلامت روستایی با این طرح همکاری دارند.
وی ادامه داد: در شهر اینچه برون یک پایگاه با حضور ۱۴ نفر نیروی بسیجی و بهداشت و درمان برای اجرای این طرح حضور داشته و این طرح در مدت زمان ۶ ماه اجرا خواهد شد.
احمدی خاطر نشان کرد: جلب مشارکت مردم از طریق انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانوار و یک رابط سلامت محله برای هر 40 سفیر خانوار با محوریت بسیج و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها در راستای بهبود وضعیت اجتماعی فرهنگی اقتصادی و مهم تر از آنها سلامت جامعه یکی از اهداف این طرح است.
وی گفت: با اجرای چنین طرح‌هایی با محوریت جامعه و محله‌محور می‌توان در طول زمان با مشارکت مردم و نهادهای مردم محور محله‌ها و اماکن آسیب‌پذیر را از محرومیت خارج کرده و آنها را در برابر شناسایی و رفع چالش‌ها و مشکلات توانمند کرد.

مدیران دستگاه های اجرایی در «طرح شهید سلیمانی» جهادی و بسیجی وارد میدان شوند
فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی با توجه به گستردگی فعالیت خود در شهرستان‌ها یکی از طرح‌های خوب در مدیریت و کنترل بیماری کرونا است.
وی تصریح کرد: سپاه شهرستان در این طرح وظیفه و ماموریت اداری و دستگاهی نداشته اما با توجه به اینکه همیشه در همه شرایط در کنار مردم بوده  برای حفظ سلامت مردم وارد عمل شده است.
عبدالقدیر کریمی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به صورت جهادی و بسیجی وارد میدان شده و به صورت شبانه‌روزی در این طرح فعالیت کنند تا بتوانیم هرچه زودتر زنجیره انتقال بیماری کرونا را قطع کنیم.
وی بیان کرد: از همه ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان برای اجرای این طرح در راستای تامین حفظ سلامت مردم استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام/2307

نظر شما