شناسهٔ خبر: 43535413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پروژه نوسازی شبکه فرسوده برق در استان مرکزی اجرا می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی گفت: پروژه نوسازی شبکه فرسوده برق در استان مرکزی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، محمد اله‌داد پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح دفتر برق توره و پروژه نوسازی شبکه فرسوده بخش زالیان با اشاره به اجرای طرح برق امید در استان اظهار داشت: طرح برق امید از یکم آبان ماه در سراسر کشور انجام می‌شود که با تقسیم مشترکان به 3 گروه کم‌مصرف، خوش مصرف، پرمصرف بهای برق مصرفی گروه کم مصرف به صورت رایگان محاسبه می‌شود که به عبارتی مشمول تخفیف 100 درصدی می‌شوند.

وی افزود: مشترکانی که در ماه مهر تا اردیبهشت سال آینده بین 80 تا 200 کیلووات ساعت متوسط مصرفشان و در 4 ماه دیگر سال متوسط مصرفشان بین 100 تا 300 کیلووات ساعت باشد جزو گروه خوش‌مصرف‌ها و مشترکانی که در ماه‌های گرم بیش از 300 کیلووات ساعت و در سایر ماه‌های سال بیش از 200 کیلووات ساعت مصرف برق داشته باشند جزو گروه پرمصرف هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: خوش مصرف‌ها نیز مشترکانی هستند که از مهر تا اردیبهشت ماه مصرف متوسط ماهانه انرژی برق آنها تا 80 کیلووات ساعت و برای خرداد تا شهریور تا 100 کیلووات ساعت است و 31 درصد از مشترکان برق خانگی استان مشمول طرح برق امید هستند.

اله‌داد تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات و اولویت‌های شرکت توزیع برق استان افزایش رضایتمندی مشترکان، ارتقای سطح خدمات و سرویس‌دهی مطلوب‌تر است که با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تلاش می‌کنیم تا در این راستا گام برداریم.

وی با اشاره به پروژه نوسازی شبکه فرسوده بخش زالیان گفت: شبکه سیمی فرسوده انرژی به کابل‌های خودنگهداری با هدف خدمت‌رسانی مطلوب به مشترکان و جلوگیری از سرقت است که آغاز عملیات اجرایی 14 کیلومتر شبکه سیمی 9 روستای بخش زالیان به کابل خودنگهدار با اعتباری حدود 7 میلیارد و 835 میلیون ریال انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی عنوان کرد: از مهم‌ترین مزایای اجرای این پروژه می‌توان به رفع ضعف ولتاژ مشترکان، جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز، جلوگیری از سرقت انرژی، توجه به مسائل زیست محیطی، کاهش تلفات و سایر موارد اشاره کرد.

طرح "برق امید" یکی از اقدامات خوب برای کاهش هزینه‌های کشور

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اقدامات شرکت توزیع برق استان گفت: با افتتاح دفتر برق توره خدمت‌رسانی بهتری به مشترکان انجام می‌شود که حاصل تلاش‌های مستمر شرکت توزیع برق استان است.

محمود احمدی بی‌غش افزود: شرکت توزیع برق استان یکی از بزرگترین دستگاه‌های خدمت‌رسان است که اقدامات مختلفی برای افزایش رضایتمندی مشترکان و ارائه خدمات به آنها انجام می‌دهد که یکی از این اقدامات افتتاح دفتر برق توره است.

وی ادامه داد: اجرای طرح برق امید نیز یکی از اقدامات خوبی است که سبب کاهش هزینه‌های کشور می‌شود به طوری که کاستن از حجم برق مورد نیاز سرمایه‌گذاری برای توسعه نیروگاه‌ها را کم می‌کند و هزینه‌های زیست محیطی و آلودگی که به سبب مصرف سوخت نیروگاه‌ها به کشور تحمیل می‌شود کاهش می‌یابد.

احمدی بی‌غش تصریح کرد: این طرح با تخفیف به گروه‌های کم‌مصرف می‌تواند زمینه کاهش مصرف برق و بهینه مصرف کردن را برای سایر مشترکان فراهم کند که امیدواریم همه مردم در این زمینه همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/713/س

نظر شما