شناسهٔ خبر: 43542800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۴ هزار مشترک خراسان جنوبی مشمول طرح برق امید هستند

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۵۴ هزار مشترک برق در این استان مشمول طرح برق امید هستند که از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

بنابر اعلام این شرکت، مهدی دادگر روز شنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح برق امید، از آغاز اجرای این طرح در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور از ابتدای آبان ماه امسال خبر داد.

وی بیان کرد: مشترکانی که در ماه‌های گرم خرداد تا شهریور ماه متوسط مصرف ماهانه آنها در یک دوره تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد در دسته کم‌مصرف، ۱۰۱ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت خوش مصرف و مشترکان با مصرف بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت جزو دسته پرمصرف شمرده می‌شوند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: برای سایر ماه‌های سال نیز مشترکانی که مصرف آنها تا ۸۰ کیلووات ساعت باشد شامل مشترکان کم‌مصرف، بین ۸۱ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت خوش مصرف و بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت طبق تعرفه‌بندی طرح برق امید، مشترک پرمصرف محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به وجود ۳۱۷ هزار مشترک برق خانگی در خراسان جنوبی گفت: براساس مقدار مصرف مشخص شده در طرح برق امید، بیش از ۵۴ هزار مشترک خانگی در استان نیز به تناسب نحوه مصرف خود شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی در یک یا چند دوره در طول سال می‌شوند.

دادگر، اصلاح الگوی مصرف از طریق آموزش و آگاه‌سازی در منازل برای کمک به گسترش مدیریت مصرف بهینه در سایر سطوح جامعه را از جمله اهداف اجرای طرح برق امید برشمرد و گفت: افزایش دقت مشترکان در نحوه استفاده از وسایل برقی و خرید این وسایل از نکات قابل توجه در این طرح است.

وی افزود: مشترکان کم‌مصرف ضمن برخورداری از مزایای این طرح به حفظ سطح مصرف خود در حد کم‌مصرف ترغیب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: همچنین مشترکان خوش مصرف با کاهش مختصر و ورود به دسته کم‌مصرف‌ها امکان بهره‌مندی از مزایای این طرح را خواهند داشت و  مشترکان پرمصرف برق در مناطق مختلف استان لازم است با کاهش میزان مصرف به دسته مشترکان خوش مصرف یا کم‌مصرف بپیوندند.

وی بیان کرد: همکاران شرکت برق آمادگی ارائه مشورت در این زمینه را دارند و لازم است مشترکان پرمصرف در مدت ۶ ماه نسبت به کاهش مصرف خود یا تامین میزان مصرف مازاد بر الگوی خود از طریق انرژی تجدیدپذیر اقدام کنند، در غیر این صورت مشمول بهای بالاتری خواهند شد.

طرح برق امید به عنوان یکی از طرح‌های ابتکاری وزارت نیرو با هدف اصلاح الگوی مصرف از روز پنجشنبه (اول آبان) وارد مرحله اجرایی شد و مشترکانی که زیر الگوی مصرف تعیین شده برای هر منطقه باشند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی این طرح خواهند بود.

شرکت توانیر به همه مصرف کنندگان برق توصیه کرد با کاهش مصرف خود در این طرح مشارکت داشته باشند.

نظر شما