شناسهٔ خبر: 43526780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده شازند در خانه ملت:

اجرای طرح برق امید در کاهش هزینه‌ انرژی موثر است

اراک - ایرنا - نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح برق امید یکی از راهبردهایی است که در کاهش انرژی و هزینه‌ها برای مشترکان و مدیریت بهینه مصرف موثر است و کمک زیادی را در سامان مشکلات این حوزه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

«محمود احمدی بیغش» روز شنبه در آیین افتتاح دفتر برق توره و پروژه نوسازی شبکه فرسوده بخش زالیان، افزود: توجه به کاهش مصرف برق و کاستن از نیاز حجم برق مورد نیاز کشورمیزان  سرمایه‌گذاری برای توسعه نیروگاه‌ها را کاهش خواهد داد و از سویی می‌تواند هزینه زیست محیطی و آلودگی‌هایی که به‌دلیل مصرف سوخت و انتشار گاز CO۲ نیروگاه‌ها به کشور تحمیل می شود را تاحدودی مهار کند.

وی بیان کرد: اقدامات اجرایی طرح امید در راستای تخفیف ۱۰۰ درصدی به گروه‌های کم مصرف انرژی، فرصتی مناسب برای سایر مشترکان برای کاستن و بهینه روند مصرف و تغییر عادات غلط در این زمینه است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت توزیع برق استان مرکزی تاکنون خدمات شایسته‌ای به مردم ارایه داده و انتظار می‌رود که این شرکت بیش از پیش در راستای خدمتگذاری مطلوب‌ تلاش کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این آیین گفت: طرح برق امید، از اول آبان‌ماه جاری در کشور به مرحله اجرا رسیده و محوریت آن به تقسیم مسترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف قرار دارد.

«محمد اله‌داد» افزود: بهای برق مصرفی گروه کم مصرف در راستای اجرای طرح برق امید با ۱۰۰ درصد تخفیف یعنی به صورت رایگان محاسبه می‌شود.

وی بیان کرد: برای مشترکان کم مصرف‌ در این طرح از مهرماه تا اردیبهشت ماه میانگین مصرف ماهانه انرژی تا ۸۰ کیلووات ساعت و برای ماه‌های گرم (خرداد تا شهریورماه) تا ۱۰۰ کیلووات ساعت در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: خوش مصرف‌ها نیز مشترکانی هستند که در ماه‌های مهر تا اردیبهشت بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت متوسط مصرفشان باشد و در چهار ماه دیگر سال متوسط مصرفشان بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد و مشترکان پرمصرف نیز در ماه‌های گرم بالای ۳۰۰ کیلووات ساعت و در سایر ماه‌های سال بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف برقشان است.
اله داد اظهار داشت: بر اساس مصرف مشترکان برق خانگی استان مرکزی، ۳۱درصد از مشترکان این بخش مشمول  طرح ملی برق امید هستند که انتظار است این رقم با افزایش بیشتری همراه شود.

با بهره‌برداری دفتر برق توره و طرح نوسازی شبکه فرسوده بخش زالیان شهرستان شازند، عملیات اجرایی ۱۴ کیلومتر شبکه سیمی در ۹ روستای بخش زالیان به کابل خودنگهدار با اعتبار هفت میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال آغاز شد.

۷۴۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد.

شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است.

نظر شما