شناسهٔ خبر: 43535117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق:

طرح برق امید در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: طرح برق امید ویژه مشترکان کم مصرف برق خانگی دراستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

هاجر عبدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق آخرین محاسبه، حدود ۲۰ درصد مشترکان خانگی کم مصرف هستند که هزینه برق آن‌ها از این ماه (آبان‌ماه) رایگان محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌ی برق مصرفی در هرمزگان شامل تعرفه تابستانه و زمستان است، افزود: در این طرح مشترکانی که در تعرفه تابستان  کمتر از ۴۰۰ کیلووات و در تعرفه زمستان کمتر از ۸۰ کیلووات برق مصرف کنند، در رده مشترکان کم مصرف قرار گرفته و قبض برق آن‌ها بصورت رایگان محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهارداشت: تعرفه برق تابستانه در هرمزگان از ابتدای فروردین تا پایان آذر و تعرفه زمستانه از ابتدای دی‌ماه تا پایان اسفند محاسبه می‌شود.

عبدی گفت: مشترکان خوش مصرف (بین کم مصرف و پرمصرف) خانگی هرمزگان نیز در مرحله بعدی قرار دارند که برق آن‌ها شامل تخفیف می‌شود.

وی ادامه داد: در این پلکان مشترکانی که در تعرفه تابستان کمتر از سه هزار کیلووات و در تعرفه زمستان کمتر از ۲۰۰ کیلووات در هر دوره مصرف کنند، هزینه برق آن‌ها با تخفیف محاسبه می‌شود.

عبدی ابرازداشت: هدف از اجرای این طرح  در واقع اصلاح الگوی مصرف برق مشترکان خانگی و آموزش مشترکان پرمصرف جهت قرار گرفتن در گروه‌های مشترکان خوش مصرف و درنهایت کم مصرف است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان مصرف برق خانوارهای هرمزگانی مربوط به کولر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و آبگرمکن است که اگر اینگونه وسایل را بطور منظم سرویس و همواره دربهترین حالت از آن‌ها نگهداری و استفاده کنند، می‌توانند مصرف برق خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

این مسوول توزیع برق هرمزگان یادآورشد: همچنین مشترکان می‌توانند ضمن استفاده از نور طبیعی درطول روز و یا استفاده از لامپ‌های کم مصرف در ساعت شب هزینه برق مصرفی خود را کاهش دهند.

شرکت توزیع نیروی برق در حال حاضر ۷۱۵ هزار مشترک دارد که از این میزان۵۷۳ هزار مشترک معادل ۸۲ درصد را مشترکان خانگی شامل می‌شود.

نظر شما