شناسهٔ خبر: 42093870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیش از ۲۰۰۰ اثر به جشنواره خلاقیت استان لرستان ارسال شد

گروه استانها- معاون ابتدایی استان لرستان با اشاره به برگزاری جشنواره خلاقیت در لرستان گفت: جشنواره خلاقیت با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادها، بروز و ظهور ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزان در سطح ملی و با شرکت دانش‌آموزان ۲۷ استان کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد رقیه معتمدی ظهر امروز در اختتامیه دومین جشنواره خلاقیت با عنوان شوق مهارت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت:  در طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش تاکید شده که پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت مفید برای تامین معاش حلال باشد به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت در هر مرحله‌ای توانایی  اداره زندگی خود را داشته باشد.

وی با بیان اینکه کودکان و دانش‌آموزان نباید بر اساس توان هوشی، طبقات اجتماعی و اقتصادی جدا سازی شوند افزود: با توجه به اینکه مهارت آموزی به عنوان رویکرد اصلی سند تحول بنیادین در حوزه آموزش ابتدایی است در همین راستا مجموعه حوزه معاونت آموزش ابتدایی استان لرستان با توجه به تاکید بر مهارت آموزی و شرایط قرنطینه خانگی دانش‌آموزان به دلیل کرونا محورهای جشنواره را به مهارت آموزی اختصاص داد.

معاون ابتدایی استان لرستان عنوان کرد: جشنواره خلاقیت با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادها، توانایی‌ها، ایده‌های ناب، ایجاد انگیزه و بستر مناسب برای بروز و ظهور ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزان در سطح ملی  با شرکت دانش آموزان 27 استان کشور برگزار شد.

وی با اشاره به محورهای جشنواره خلاقیت در استان لرستان بیان کرد: این جشنواره در سه محور  خوانداری و ارتقا سواد خواندن، مهارت نوشتاری و مهارت ورزی با توجه به  ساعت‌های شش گانه سند تحول بنیادین  برگزار شد.

معتمدی گفت: علاقه مندان به شرکت در جشنواره خلاقیت در استان لرستان از پنجم تا 20 مرداد ماه در مجموع 2 هزار و 116 اثر از 27 استان به جشنواره خلاقیت  ارسال کردند که بیشترین آثار ارسال شده از استان سیستان و بلوچستان با 215 اثر و استان مازنداران با 157 اثر بوده است.

وی تصریح کرد: در میان هزار و 349 اثر ارسالی از استان لرستان آموزش و پرورش ناحیه 2 با ارسال948 اثر بیشترین آثار ارسالی در استان و همچنین در بین مناطق منطقه اشترینان با 42اثر و منطقه پاپی با 30 اثر بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون ابتدایی استان لرستان خاطر نشان کرد: علاوه بر برگزاری جشنواره خلاقیت پویشی نیز برگزار شد که هزار و 18 معلم و دانش‌آموزان دراین  جشنواره شرکت کردند و همچنین 225 اثر به جشنواره فیلم کوتاه ارسال شد.

انتهای پیام/645/ت

نظر شما