شناسهٔ خبر: 42091264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معرفی ۵۰ اثر برگزیده در جشنواره خلاقیت

خرم آباد - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۲هزارو ۱۱۶ اثر از ۲۷ استان به دبیرخانه جشنواره خلاقیت ارسال شده بود که ۵۰ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

صاحب‌خبر -

رقیه معتمدی روز چهارشنبه  در آیین اختتامیه دومین جشنواره خلاقیت با عنوان شوق مهارت بارویکرد مهارت محوری با  بیان اینکه  مهارت‌آموزی رویکرد مهم سند تحول بنیادین در حوزه آموزش ابتدایی است، افزود: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و شرایط قرنطینه خانگی دانش اموزان محور این جشنواره به مهارت اموزی و مهارت ورزی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی شوق مهارت با هدف ایجاد بستر در راستای شکوفایی استعدادها، تقویت روحیه مهارت‌آموزی، ارتقای سواد خواندن و بهبود مهارت نوشتن سعی دارد دانش آموزان را از حافظه محوری به تفکر خلاق و هنرمندانه و به سمت رشد همه جانبه در دوره ابتدایی سوق دهد، افزود: در این رهگذر مشارکت تمام ذینفعان تعلیم و تربیت(کارکنان مدرسه، اولیا و جامعه) را نیاز دارد و اگر این امر تحقق پذیرد، برکات فراوانی در بخش‌های مختلف جامعه خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: این جشنواره با هدف شناسایی، شکوفایی استعدادها و توانایی‌ها، استفاده از ایده‌های ناب، ایجاد انگیزه و بستر مناسب برای بروز و ظهور ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزان در سطح ملی برگزار شد.

معتمدی با اشاره به اینکه نوشتن به عنوان یکی از مهارت‌های چهارگانه زبان‌آموزی، نوعی آفرینش و خلاقیت بوده که از یک سو باعث خلق افکار و از سوی دیگر عامل نظم‌بخشی به اندیشه‌هاست و این مهارت در یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی نقش کلیدی دارد، اظهار کرد: مهارت خوانداری (ارتقای سواد خواندن)، مهارت نوشتاری و مهارت ورزی از جمله محورهای جشنواره است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه علاقمندان از پنجم تا بیستم مردادماه جاری  آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند، افزود: تاکنون۲ هزار و ۱۱۶  اثر از ۲۷ استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که بیشترین آثار مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۱۵ اثر، مازندران با ۱۵۷ اثر بوده است.

وی عنوان کرد: در لرستان نیز یک هزار و ۳۴۹ اثر به این دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و آموزش ناحیه ۲ با ارشس همچنین در کنار این جشنواره نیز پویش‌هایی برگزار کردیم که در مجموع ۱۰۱۸ دانش‌آموز و معلم در این پویش‌ها شرکت کردند.

نظر شما