شناسهٔ خبر: 42001250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخستین مرکز نوآوری و خلاقیت موسیقی و هنری در سنندج راه‌اندازی می‌شود

گروه استان‌ها-نخستین مرکز نوآوری و خلاقیت موسیقی و هنری در مرکز استان کردستان راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ارسطو گویلی عصر امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در استانداری کردستان، با اشاره به اظهارات معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مبنی بر اینکه مسیر توسعه از ذهن جوانان این استان می‌گذرد، اظهار داشت: خوشبختانه امروزه در پاک علم و فناوری، مراکز رشد و دانشگاه‌های کردستان بیشتر از یک‌هزار جوان پرامید مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه کردستان نسبت به سال‌های قبل از انقلاب پیشرفت زیادی کرده و این موفقیت‌ها مرهون خدمات نظام است، گفت: هم‌اکنون با همراهی و تعامل مسئولان، پروژه‌های شهری متعددی در حال اجرا و یا به بهره‌برداری رسیده است.

عضو شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: در سال 95 سرانه شهری سنندج 200 هزار تومان بوده و جایگاه 50 را در بین شهرهای کشوری داشته‌ در حالی‌که در سال گذشته سرانه شهروندان سنندجی به یک‌میلیون و 63 هزار رسید و رتبه دوازدهم کشور را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه باید با هماهنگی کمبود و نبود مدیریت یکپارچه شهری را جبران کنیم، افزود: علاوه‌بر اجرای پروژه‌های عظیم عمرانی، برای اجرای پروژه‌ها به جوانان بومی اعتماد کرده و باید سازوکار قوی به کمک نسل جوان بیاید.

گویلی با ذکر اینکه دانشگاه و مدیریت شهری به‌صورت یکپارچه برنامه‌ها را پیش می‌برند، عنوان کرد: از ایده جوانان بهره گرفته شده و تفاهم‌نامه سه جانبه بین پارک علم و فناوری، دانشگاه و وزارت ارتباطات برای شهر هوشمند منعقد شده است.

عضو شورای شهر سنندج با اشاره به اینکه سنندج از سوی یونسکو به‌عنوان شهر خلاق موسیقی ثبت جهانی شده است، اظهار کرد: نخستین مرکز نوآوری و خلاقیت موسیقی و هنری در مرکز استان کردستان راه‌اندازی می‌شود و برای تحقق این هدف، انتظار کمک داریم.

کردستان قابلیت صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان را دارد

ناصر شکری، رئیس کانون کارآفرینی استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان در راستای سیاست‌هایی بوده که در راستای توسعه تعریف شده است، اظهار داشت: تمامی صندوق‌های پژوهش و فناوری به استناد ماده 100 قانون سوم توسعه و ماده 45 برنامه چهارم توسعه و بند الف ماده پنجم توسعه و در راستای اصل 44 تشکیل شده‌اند.

وی افزود: بنا به دلایلی هدف این صندوق‌ها رفع مشکلات اساسی شرکت‌های دانش بنیان است.

رئیس کانون کارآفرینی استان کردستان با ذکر اینکه عدم حمایت واقعی نهادهای سنتی مالی از جمله بانک‌ها از طرح‌های نوآورانه و فناورانه و عدم ریسک‌پذیری بانک‌ها باعث شده که این صندوق‌ها شکل بگیرد، تصریح کرد: صندوق کردستان نیز در سال 97 با پیگیری‌های صورت گرفته و با ترکیبی از سهامداران صندوق فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این ترکیب متشکل از دانشگاه کردستان، دانشگاه علوم پزشکی، پارک علم و فناوری و چند تن از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی استان تشکیل شده است، گفت: این شخصیت‌ها عمدتاً از کارآفرینان برجسته استان هستند.

شکری سرمایه اولیه صندوق را 15 میلیارد ریال خواند و ادامه داد: با حمایت دولت به شکل غیر رسمی در سال 98 فعالیت خود را آغاز کرده و در طول یک‌سال گذشته بالغ بر 70 میلیارد ریال تسهیلات را پرداخت کردیم.

وی عنوان کرد: غیر از جذب مبلغ 20 میلیارد ریالی بنا بر عملکرد خوبی که ایفا شده، توانستیم خط اعتباری را از صندوق نوآوری و شکوفایی تخصیص داده و در کنار این امر، معین استان ایلام نیز شدیم.

رئیس کانون کارآفرینی استان کردستان با بیان اینکه مشکلاتی در سر راه این صندوق‌ها وجود دارد، اظهار کرد: نیازهای شرکت‌های دانش بنیان و فناور بسیار بیشتر از منابعی است که در اختیار داشته و شرکت‌های فناور نیازمند یک حماتی جدی هستند.

وی با اذعان به اینکه صندوق در آینده نزدیک سرمایه‌گذاری خطرپذیر را شروع می‌کند، خاطرنشان کرد: برای این کار نیاز است که صندوق خود نیز آورده داشته و به همین خاطر نیازمند تقویت همه جانبه صندوق هستیم.

شکری با ذکر اینکه استان کردستان به عنوان یک استان مرزی می‌تواند به صادرات محصولات شرکت‌ها کمک کند، یادآور شد: در آینده نزدیک بتوان یک ساختمان در خور شأن صندوق احداث شود.

رئیس کانون کارآفرینی استان کردستان با اعلام اینکه فضایی بالغ بر 3500 متر در شهرستان قروه جهت راه‌اندازی پارک خصوصی و یا کارخانه نوآوری در شهرستان قروه فراهم است، گفت: امید است امسال بتوان این مرکز را به بهره‌برداری رساند.

قربانی، مؤسس شرکت دانش بنیان وابسته به بنیاد برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در این جلسه با بیان اینکه شرکت‌های زیادی در راستای توسعه دانش بنیان و کسب‌وکار تشکیل شده است، اظهار داشت: خوشبختانه زنجیره سرمایه‌گذاری در کشور وجود داشته و هیچ کسب و کار از نبود حامی رنج نمی‌برد.

وی با تاکید براینکه باید بدنه استان متناسب با سرمایه‌گذاری رشد کند، گفت: برای توسعه زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/486/ ز

نظر شما