شناسهٔ خبر: 41985961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری کردستان:

۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های فناور کردستان پرداخت شد

سنندج - مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان گفت: سال گذشته ۶۰ فقره تسهیلات بانکی با اعتباری بالغ بر۷۰ میلیارد ریال به افراد و شرکت‌های فناور استان کردستان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر شکری صبح امروز در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پارک علم و فناوری سنندج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: صندوق‌های پژوهش فناوری مستقر در استان‌ها در راستای ماده ۱۰۰ قانون برنامه توسعه و ماده ۴۵ قانون برنامه چهارم توسعه و بند الف ماده ۱۷ قانون برنامه پنجم توسعه و در راستای اصل ۴۴ تشکیل شده‌اند.

وی افزود: باین صندوق در راستای حمایت از طرح‌های فناورانه و ریسک پذیر راه اندازی شده است و تسهیلات ویژه ای را در این بخش به افراد واجد شرایط پرداخت می‌کند.

شکری یادآور شد: صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان در سال ۹۷ ثبت شد و فعالیت خود را در سال ۹۸ آغاز کرد.

وی افزود: سرمایه اولیه این صندوق در استان کردستان در ابتدا ۱۵ میلیارد ریال بود که با جذب اعتبارات از طریق معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور حدود ۲۰ میلیارد ریال و یک خط اعتباری در حدود ۱۰۰ میلیارد ریال از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به سرمایه صندوق اضافه شده است.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان بیان کرد: سال گذشته توانسته‌ایم ۶۰ فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال را به افراد و شرکت‌های فناور استان کردستان پرداخت کنیم.

وی افزود: کار اصلی صندوق‌های پژوهش و فناوری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در سطح استان است که با توجه به کثرت و نیازمندی‌های این شرکت‌ها صندوق آماده ارائه خدمات به آنها است.

شکری عنوان کرد: صندوق پژوهش فناوری استان‌ها می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به این شرکت‌ها تسهیلات در اختیار آنها قرار دهند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: سقف پرداختی در استان کردستان به شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته ۱۳۰ میلیون تومان بوده است که این سقف برای امسال می‌تواند افزایش یابد.

نظر شما