شناسهٔ خبر: 42001723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعە شرکت‌های دانش بنیان کردستان نیاز است

استاندار کردستان گفت: با توجه به درخواست های موجود در حال حاضر نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و حمایت از شرکت های دانش بنیان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا عصر امروز  در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با محوریت اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سومین سفر معاون علمی رئیس جمهور به کردستان نشانه توجه و عنایت وی به این استان است امیدواریم این حضور منشاء خیر و برکت برای این منطقه باشد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی توانمند در کردستان یکی از سرمایه‌های این استان است، افزود: نیروهای خلاق و ایده پرداز کردستان در حوزه فناوری و دانش‌بنیان، نیازمند حمایت و فراهم شدن بستری جهت رشد و ارتقاء هستند.

استاندار کردستان از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درخواست کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف کشاورزی و معادن سرمایه‌گذاری ما باید  معطوف به نیروی انسانی باشد تا بخشی از عقب ماندگی این استان با عنایت و نگاه ویژه به حوزه فناوری و  توسعه اقتصاد دانش بنیان جبران شود.
مرادنیا عنوان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه‌های استان و پارک علم وفناوری در ناحیه بهاران سنندج قرار گرفته‌اند اگر  زیرساخت‌های لازم برای ایجاد  ناحیه نوآوری بهاران فراهم شود، کمک بسیار بزرگی به رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد شد.

 وی با بیان  ایجاد ناحیه نوآوری در شهرک بهاران سنندج، نخبگان استان را ماندگار و از مهاجرت آنان تا حدودی جلوگیری خواهد کرد، اضافه کرد: تحقق این امر در مطرح شدن کردستان در سطح ملی و  بین‌المللی نقش مهمی دارد.

استاندار کردستان  به بازدید امروز  معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از شرکت های فناور در پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان گریزی زد و اظهار داشت: با توجه به درخواست های موجود در حال حاضر نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم که امیدوارم با حمایت معاون علمی رئیس جمهور این اعتبار تامین و در اختیار شرکت‌ها قرار بگیرد.

استاندار کردستان نیروی انسانی خلاق و توانمند را جزو سرمایە‌های بزرگ استان در حوزە فناوری‌های نوین و اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما