شناسهٔ خبر: 66669694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مطالبات اهالی منطقه ۷ از شهردار اصفهان چه بود؟

شهردار اصفهان در برنامه بی‌واسطه با مردم و دیدار چهره به چهره با شهروندان، تحت عنوان «مردم سلام» با شهروندان منطقه ۷ این کلان‌شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هجدهمین برنامه «مردم سلام» به‌منظور دیدار با شهروندان منطقه ۷ شهرداری، بیست‌وپنجم اردیبهشت سال جاری پس از نماز مغرب و عشا در مسجد بقیه‌الله (عج) واقع در محله برازنده برگزار شد.

مطالبات اهالی منطقه ۷ از شهردار اصفهان چه بود؟

حبیب‌الله زارعان یکی از شهروندان منطقه ۷ اصفهان نخستین فردی بود که پشت تریبون رفت و مشکلات محله خود را اینگونه مطرح کرد:

- وجود کارتن‌خواب‌ها در حاشیه پایانه کاوه چهره شهر را زشت کرده و لازم است برنامه‌ای برای اماکن اطراف شهر پیاده شود.

- وجود باربری‌ها، پایانه کاوه، اتوبوسرانی ضعیف موجب تشدید ترافیک شده است. همچنین باغ فدک همانند مدیریت صفه و ناژوان نیازمند مدیریت واحد است.

- لازم است ایمن‌سازی ویژه‌ای در شهرسازی برای این منطقه تدارک دیده شود، زیرا این منطقه محل فراری برای اراذل و اوباش تبدیل شده است، همچنین محله حسن‌آباد یا محله شهرک ولی عصر (عج) نیازمند حمایت عمرانی است و مدرسه‌سازی در شمال منطقه بسیار لازم است و برای این کار خیرین آماده‌اند، اما نیاز به اعطای زمین است.

علی خسروبیگی از محله خردمند مشکلات محله را اینگونه بیان کرد:

- اواخر هفته سه روز پشت سرهم زباله‌ها جمع‌آوری نمی‌شود و با وضعیت آپارتمانی، موجب انتشار بوی بد می‌شود. همچنین شیب نداشتن آسفالت‌ها موجب آب‌گرفتگی معابر می‌شود.

- با توجه به افزایش سگ‌گردانی در پارک‌ها، لازم است ممنوعیت این اقدام در پارک‌ها به‌طریق صحیح اعلام شود.

- کاهش سقف تراکم موجب شده که ساخت و ساز به صرفه نباشد؛ لازم است برای پایگاه‌های بسیج نوبت ویژه‌ای در باغ فدک دیده شود.

مطالبات اهالی منطقه ۷ از شهردار اصفهان چه بود؟

حسن کوهکن از محله حسن‌آباد در بیان بخشی از مشکلات این محله گفت:

- لازم است این محله‌ها در حوزه‌های مختلف به‌ویژه از نظر فرهنگی در اولویت قرار گیرد. این محله هیچ فضای سبز و پارکی ندارد و با خصوصی شدن فدک نیز امکان بهره‌مندی از زمین چمن فدک وجود ندارد.

- نبود کمک‌های فرهنگی در مساجد، کتابخانه عمومی، فضای ورزشی، بازارچه، بهداری، پل هوایی و عابربانک در محله حسن‌آباد از دیگر کاستی‌ها به‌شمار می‌رود.

- لازم است برای مشکل سگ‌های ولگرد و وجود زمین‌های بایر که محلی برای ریختن نخاله در آن شده است، چاره‌اندیشی شود.

تعدادی از بانوان محله حضرت ولی عصر (عج) با اشاره به کمبود امکانات در این محله، خواستار توجه جدی به مشکلات شهروندان این محله در حوزه فضای سبز، پل هوایی و امثال آن شدند.

- شلوغی کلاس‌های این منطقه موجب کاهش بازدهی تحصیل فرزندان شده است.

- افزایش برنامه‌ریزی فرهنگی و استفاده از همه امکانات در برنامه‌های فرهنگی یک ضرورت است.

- یکی دیگر از اهالی منطقه فقدان پارک‌بان، پایه برای امور فرهنگی، خشک شدن درختان در اثر آبیاری قطره‌ای، نداشتن فضای ورزشی، روشن شدن وضعیت منازل نیمه‌ساز به‌عنوان محل حضور اراذل و اوباش از مشکلات منطقه به ویژه شهرک ولی عصر (عج) است‌.

مطالبات اهالی منطقه ۷ از شهردار اصفهان چه بود؟

علی صانعی مدیر برج مسکونی کاوه از مطالبات اهالی محله چنین گفت:

- لازم است باربری‌ها از منطقه خارج شود؛ شمال اصفهان یکی از پرترافیک‌ترین مناطق است و باید بعد از در نظر گرفتن امکانات و فضای سبز، مجوز ارتفاع ساختمان صادر شود.

- پایانه مسافربری کاوه نیز باید از این منطقه به خارج از شهر منتقل شود.

نظر شما