شناسهٔ خبر: 42002769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرمایه‌های اجتماعی شرکت‌های دانش‌بنیان را به قدرت اقتصادی در جهان تبدیل می‌کند

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی، ظرفیت‌های استان و حمایت دستگاه‌های اجرایی، می‌توان شرکت‌های دانش‌بنیان را تبدیل به قدرت اقتصادی در منطقه و جهان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شیوا قاسمی‌پور عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان که با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان در استانداری و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: با میدان آوردن ظرفیت مردمی و حمایت دولت باید نقشه ‌دشمنان را نسبت به این مرزبوم، نقش بر آب کنیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان، حمایت و مشارکت دستگاه‌های دولتی و اجرایی و ورود دانشگاه‌ها در این زمینه، می‌توان شرکت‌های دانش‌بنیان را تبدیل به قدرت اقتصادی در منطقه و جهان کرد.

 نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با  بیان اینکه با روی آوردن به اقتصاد دانش بنیان با توجه به توانمندی نیروی انسانی در استان رشد و توسعه اقتصادی میسر می‌شود، ادامه داد: از این طریق اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود‌.

 قاسمی‌پور یادآور شد: با استفاده از سرمایه‌های انسانی و جوانان خوش‏ فکر و توانمند، راه پیشرفت و توسعه استان هموار خواهد شد.

طبق اظهارات وی، احداث و بهره‌برداری از خانه خلاق در آینده‌ای نزدیک در مریوان و با استفاده از ظرفیت جوانان توانمند این شهرستان، زمینه پیشبرد اهداف جهش تولید فراهم می‌کند. 

قاسمی‌پور به توانمندی جوانان مریوانی در حوزه ایده‌های خلاقانه و نوآورانه گریزی زد و اضافه کرد: راه‌اندازی مرکز انیمیشن این شهرستان، به عنوان محلی برای آموزش وتوانمندسازی نمایشگاهی، تاثیر چشمگیری در توسعه علمی و اقتصادی منطقه دارد.

پرداخت ۷۰ میلیارد ریال برای حمایت از شرکت‌های فناور در کردستان

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری کردستان هم در این جلسه  با اشاره به شروع فعالیت رسمی این صندوق، عنوان کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان سال ۹۷ بصورت خصوصی ثبت و فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده است.

ناصر شکری ادامه داد: سرمایه تعدیل شده اولیه این صندوق ۱۵ میلیارد ریال بود که با جذب اعتبار از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این مبلغ به ۲۰ میلیارد افزایش یافت.

 طبق اظهارات وی، تاکنون ۶۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال برای حمایت از شرکت‌های فناور در استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما