شناسهٔ خبر: 42002876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۳۵ درصد شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری کردستان ساختارمند هستند

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: ۳۵ درصد شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری کردستان ساختارمند هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد سعیدی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با محوریت اقتصاد دانش بنیان که در محل استانداری کردستان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه این پارک ۳۴ پست سازمانی دارد که ۱۵ مورد آن عملیاتی شده است اظهار کرد: یکی از مولفه‌های پارک‌های علم و فناوری، تولید ارزش افزوده و حمایت از جوانان ایده پرداز است. 

وی با بیان اینکه ۱۰۷ شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری این استان مستقر است که ۳۵ درصد آن ساختار مند شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۶ شرکت به صورت صنعتی و  کارگاهی و مابقی در زمینه اقتصاد خلاق فعالیت دارند.

وی از سه پروژه در دست احداث  پارک علم و فناوری کردستان خبر داد و گفت: مرکز شتاب‌دهی برای مهندسی شیمی، اختصاص فضای کارگاهی و مرکز آموزش توانمند سازی صنایع دستی مریوان از جمله این مراکز است که برای بهره‌برداری از آن در ایام دهه فجر امسال نیازمند حمایت مسئولین هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان تصریح کرد: چون فرایند تجاری سازی طولانی مدت است لذا به فرهنگ سازی در این زمینه و حمایت‌های زیر ساختی نیازمندیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: عمارت احمدزاده در سنندج جهت مرکز نوآوری توسط بنیاد نخبگان احیا و مرمت شده است.

امیرعلی صادقی خاطرنشان کرد: سال گذشته سه طرح به بنیاد نخبگان استان شامل ایجاد باغ موزه گیاهان دارویی، ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی و طرح تولید کشت موسیر ارائه شده که بخشی از اعتبارات جهت راه‌اندازی این مراکز تامین و بخشی دیگر هنوز تحقق نیافته است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان گفت: توانستیم کمیته تجاری‌سازی گیاهان دارویی استان را فعال کنیم و به سرانجام برسانیم.

صادقی تصریح کرد: در کردستان تاکنون ۵۳۰ نفر مشمول حمایت و تسهیلات بنیاد نخبگان شده‌اند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما