شناسهٔ خبر: 41573685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون کمیته امداد استان سمنان خبر داد:

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان سمنانی

علیرضا خدابنده از پرداخت ۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان استان سمنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا خدابنده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی در کمیته امداد استان سمنان برای ایجاد اشتغال ویژه مددجویان در دستور کار است گفت: ۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مجریان طرح پرداخت‌شده است.

او افزود: با پرداخت این تسهیلات ۲۳۳ فرصت شغلی جدید برای مددجویان این نهاد ایجادشده است و این در حالی است که ۳۶ نفر از راهبران شغلی برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در استان همکاری داشتند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با تأکید بر اینکه ایجاد یک هزار و ۱۵ فرصت شغلی برای مددجویان، از طریق راهبران شغلی در کمیته امداد استان سمنان هدف‌گذاری شده است تصریح کرد: نظام راهبران شغلی یکی از طرح‌های حوزه اشتغال و خودکفایی است که به‌منظور توانمندسازی و رسیدن به استقلال مالی مددجویان اجرا می‌شود.

خدابنده با اشاره به اینکه ایجاد پایداری بیشتر طرح‌های خوداشتغالی مددجویان از اهداف مهمی است که در این راستا دنبال می‌شود افزود: در الگوی خویش‌فرمایی، مددجو باید در خصوص تمام فرآیند‌های مربوط به مدیریت منابع مالی، بازاریابی، بازار سازی و برند سازی محصولات تولیدی فعال باشد.

او گفت: این در حالی است که در مدل رهبران شغلی این موارد بر عهده راهبر شغلی خواهد بود و مددجو فقط به تولید محصول خواهد پرداخت و در این روش، مددجویان دغدغه و نگرانی از بازاریابی و فروش محصول خود را ندارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه در این روش مددجویان با تکیه‌بر راهبر شغلی خود وارد عرصه تولید و فروش می‌شوند ابراز کرد: بهره‌گیری از ظرفیت خیران برای ایجاد اشتغال در استان ضروری است.

خدابنده از راه‌اندازی نخستین کانون خیرین کارآفرین کشور در این استان خبر داد و گفت: شهرستان‌های مهدی‌شهر و دامغان نمایندگی این کانون را راه‌اندازی کرده و ایجاد این کانون در سایر شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام / ر

نظر شما