شناسهٔ خبر: 41568176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهبران شغلی با تسهیلات کمیته امداد سمنان ۲۲۳ شغل ایجاد کردند

سمنان- ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد استان سمنان گفت: راهبران شغلی با کمک تسهیلات اشتغال کمیته امداد ۲۲۳ شغل ایجاد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا خدابنده روز شنبه به رسانه ها با اشاره به فعالیت یک مرکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی استان سمنان و شکل‌گیری سه مرکز دیگر، افزود: نیروهای‌ جهادی در جبهه‌ای دیگر ۲۲۳ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان ایجاد کردند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان یکی از اهداف مهم کمیته امداد را توانمندکردن خانوارهای تحت حمایت برشمرد و گفت:  نظام راهبران شغلی یکی از طرح‌های حوزه اشتغال و خودکفایی است که به‌منظور توانمندسازی و رسیدن به استقلال مالی مددجویان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: چهار مرکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی در شهرستان های مهدیشهر، گرمسار، دامغان و شهر بسطام با بهره‌گیری از ظرفیت خیران و کارآفرینان عرصه اشتغال وارد عرصه اشتغال آفرینی برای مددجویان جویای شغل شدند.

وی به ایجاد ۲۲۳ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان  با همکاری  ۳۶ نفر از راهبران شغلی اشاره کرد و گفت: ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای ایجاد این فرصتهای شغلی به مجریان طرح پرداخت شد.

خدابنده تصریح کرد: ایجاد یکهزار و ۱۵ فرصت شغلی برای مددجویان، از طریق راهبران شغلی در کمیته امداد استان سمنان هدفگذاری شده است.

وی اجرای طرح‌های راهبری شغلی را در جهت ایجاد پایداری بیشتر طرح‌های خوداشتغالی مددجویان دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی طرح اجرایی، بررسی کارشناسی طرح‌ها، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، پیاده‌سازی و بهره‌برداری نهایی از مراحل فرآیند اجرای طرح‌های راهبردی شغلی مددجویان تحت حمایت از راهبردهای این طرح به شمار می‌رود.

خدابنده  یادآورشد: در الگوی خویش‌فرمایی، مددجو باید در خصوص تمام فرآیندهای مربوط به مدیریت منابع مالی، بازاریابی، بازارسازی و برندسازی محصولات تولیدی فعال باشد، اما در مدل رهبران شغلی این موارد بر عهده راهبر شغلی است و مددجو فقط به تولید محصول خواهد پرداخت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از جمله‌ مزیت‌های این طرح را تضمین خرید محصولات تولیدی مددجویان توسط راهبران شغلی دانست و گفت: در این روش، مددجویان دغدغه و نگرانی از بازاریابی و فروش محصول خود ندارند و با تکیه بر راهبر شغلی خود وارد عرصه تولید و فروش می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از راه اندازی نخستین کانون خیران  کارآفرین اشتغال کشور، در استان سمنان خبر داد و گفت: نمایندگی این کانون در شهرستان های مهدیشهر و دامغان راه‌اندازی شد و ایجاد این کانون در سایر شهرستان ها در دستور کار قرار دارد.

نظر شما